Kvinnligt vs manligt

Har ännu en hektisk dag framför mig så jag kommer nog inte hinna skriva så mycket här idag! Men jag kanske hinner visa lite bilder på dukningen sen:-) Både Greta och Gabriel sover än. Greta väckte mig för att äta första gången vid 05.00 i morse och då vaknade också Gabriel av att Fredde åkte till jobbet. Det ammades, bajsades(Greta alltså) och böts blöja i sängen och Gabriel kom naturligtvis "ur" sömn. För att sedan somna om vid 6.30 ungefär. Greta är ju minsta bekymmret hon äter och blir nöjd och somnar om. Och klockan 07.00 ringer mitt larm på luren och det är dags för mig att hoppa upp! Typiskt, när både barnen sov så hade man ju kunna fått liiiite sovmorgon, men icke:/. Nej, sova får man göra när man blir gammal! Eller vad säger ni?!

Imorgon kommer min pappa Thomas med sambon Helena och sonen Hampus. Ja, jag har två halvbröder:-) Vi träffas dock inte så mycket som jag skulle vilja eftersom dom är bosatta i Forshaga, Värmland. Men nu kommer dom till dopet ialla fall! Den äldsta av bröderna; Tobias har visst funnit "kärleken" så det här med dop var visst inte så intressant just nu;) så han kommer inte med.

Från det ena till det andra. Jag provade klänningen på Greta igår kväll. Och gode Gud vad bedårande söt hon blev!! Det är helt sjukt, men det är så underbart att efter alla tuffa grabbkläder äntligen få frossa i allt detta sockersöta som finns för flickor:-) Och jag verkligen frossar ska ni veta!! Jag har verkligen fått en alldeles egen liten docka:-) För jag är verkligen en sån mamma som tycker att tjejer ska vara tjejer och killar ska vara killar! Gillar inte som det har blivit så mycket av idag att man nästan ska vända på det i allt! Det är nästan så att allt ska vara "könslöst".
Jag menar, vi är ju faktiskt skapta olika, man & kvinna, så är det bara och så SKA det vara!
Man kan ju bara gå till sig själv; inte skulle jag vilja att min man var "hemmafru" med alla sysslor det innebär och jag var ute och grovjobbade! Håller ni med?!
Så idag vill jag verkligen slå ett slag för att kvinnlighet och manlighet är olika och ska vara olika:-)

Hittade ett roligt test för kvinnligt & manligt, se nedan. Kopiera gärna och fyll i ni oxå!


Min kvinnliga sida:
[x]
Köpt en hårfön?
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[x] Pratat känslor?
[x] Tänkt på att matcha mina kläder?
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?
[x] Funderat på namn åt mina barn?
[x] Insett storheten hos Barbra Streisand?
[  ] Druckit Cosmopolitan? = Jag gillar inte drinkar!
[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Känt mig sugen på en kopp te?
[x] Känt glädje över att få blommor i present ?
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[x] Blivit arg utan anledning?
[x] Gråtit efter 9 fyllda år?
[x] Brytt mig om H&M:s val av modell?
[x] Pratat skvaller?
[x] Varit arg/sur utan att tala om det?
[x] Kramat en kille?
[x] Dansat?

Totalt:
21/22 poäng



Min manliga sida:
[  ] Ljugit om hur mycket jag har druckit?
[x] Ätit en blodig stek?
[  ] Läst en biltidning?
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[  ] Skött grillen under en grillfest?
[  ] Läst en bok av Jan Guillou?
[x] Läst ett nummer av slitz?
[  ] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[  ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[  ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
[  ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
[x] Diskuterat bröst?
[  ] Gjort lumpen?
[  ] Läst nick hornby?
[  ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?
[  ]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[  ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?
[x] Lagat någonting på egen hand?
[  ] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?
[  ] Tävlat i att dricka öl?

Totalt: 7/22 Poäng

Jag är mycket nöjd över resultatet!

/Frida

Kommentarer
Postat av: martina

Riktigt bra skrivet, håller helt med:):) Finns nog inge roligare än att frossa i rosa söta saker:):)

2009-12-11 @ 14:01:49
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0