En liten summering av 2009

Hej på er!
Och Gott nytt år:-). Nu har vi äntligen bestämt oss: Vi blir hemma här idag hela familjen och firar in det nya året, min mamma kommer också. Så det ska bli både skönt och trevligt med ett lugnt firande och en massa god mat:-). Jag ska laga hummer och avokadohalvor med romröra till förrätt, oxfilè & potatisgratäng till varmrätt och slutligen Gino till dessert.
För er som inte vet vad det är så gör man såhär: Skiva jordgubbar(helst färska men frysta går oxå bra), kiwi, bananer. Lägg all frukt i en ugnssäker form, hacka sönder vit blockchoklad i mindre bitar och strö den över frukten. Skjutsa in formen i ugnen i ca 180 grader i ca 10-15 min. Ha lite koll på formen. Servera sedan med lite vaniljglass och kaffe! Mums, kan jag lova!! Där fick ni ett nyårstips från mig:-)

Slutligen så tänkte jag faktiskt summera år 2009 här och nu med en bild från varje månad med något speciellt som hänt i just den månaden under året:-) Så vi börjar väl med Januari -09:

Januari 2009


Vi gifte oss ju 08-08-08 och sparade lite med att åka på vintern istället.
Resmålet blev Dominikanska Republiken och avfärden gick 5 jan -09.
Ett par dagar efter hemkomst gjorde jag ett gravtest och plussade på det:-)
Lilla Greta blev till på vår bröllopsresa!! Min menstruation tog slut samma dag
som vi åkte, därför vet vi så säkert att det blev då:-) Lyckan var oändlig!

Februari 2009


En liten mage börjar växa:-). Här i v.7 och jag
kommer ihåg att jag tänkte; Hur stooor ska jag bli?!
Om ni undrar över de snygga kläderna, så är jag på
jobbet när bilden togs:-)

Mars 2009


      Familjen investerar i en ny leksak:-). T.o.m jag gillar den!

April 2009


Jag åker till Falun, Babyproffsen och köper en vagn. Tomatröd färg som
passar båda könen:-). Vi visste ju inte vad det skulle bli då!

Maj 2009

 
Jag och Fredde åkte till Östersund för att köpa vår båt. Vi tillbringade natten på ett
mysigt hotell och den dagen kände jag de första sparkarna från prinsessan därinne:-).

Juni 2009

 
Freddes bror Micke fyllde 30 år och det firades på en superrolig kryssning tillsammans
hela familjen och goda vänner! Magen växte och humöret var på topp:-).

Juli 2009


Världens bästa kille fyllde 5 år 9 Juli! Det firades med pirat-tårta och en
massa små pirater:-).

Augusti 2009

 
I augusti åkte hela familjen till Öland, Löttorp för att ha en veckas semester.
Vi bodde jättemysigt på landet med korna inpå:-).
Här firade vi även vår första bröllopsdag inne i Borgholm med god mat och alkoholfritt för mig:-).

September 2009


Hela september var vad man kan säga en "väntans månad".
Jag var bara hemma och pysslade och försökte få tiden att gå:-).

Oktober 2009


Så äntligen den 14 oktober kommer världens finaste prinsessa till oss!
Exakt sju dagar över bf. En förlossning som gick fort och jättebra, fyra timmar:-)
Lyckan är enorm, den kan inte beskrivas med ord:-). Vi älskar dig så!

November 2009


November var en njutningsfull månad som vi bara myste oss igenom
och inte gjorde något speciellt alls:-). Då kom också dom första leendena!

December 2009

 
Den 13 december döps lilla Greta (bilden till vänster). Hon blev sjuk natten till
dopet med feber/hosta. Men med rådgivning från läkare så genomförde vi
dopet ändå och det gick kanon:-). Gretas första jul, till höger, firades med nära
och kära i Nyhyttan. En mysig dag och en förväntansfull Gabriel:-). Greta hon
sov sig igenom nästan hela dagen!


Så 2009 har varit ett superbra år för oss. Vi är otroligt lyckliga och tacksamma för allt!!
Vi hoppas på ett lika bra 2010:-)

Vi önskar er alla ett riktigt gott nytt år, var rädda om er och varann!!

Kram!

/Frida m. familj

 






 


Kommentarer
Postat av: Cattis

Gott nytt år till er också! Hälsa hela familjen. Vi kommer upp till dalarna nästa vecka så jag hoppas vi kan ses då! Kram

2009-12-31 @ 15:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0