God fortsättning...



                               Glada gänget i Nyhyttan!


Hej på er!

Och god fortsättning på julen:-). Vi har haft en underbart härlig Julafton/Juldag! Julaftonen firades i år med Freddes familj ute i Nyhyttan(strax norr om Avesta), så härligt och mysigt när alla träffas. Det är ett riktigt glatt gäng! Det var fem förväntansfulla barn som väntade och väntade och väntade på att tomten skulle komma!
Men det tog lite extra tid i år då vår tomte ringde och hade kört av vägen! Så jag fick åka för att "köpa tidningen" ni vet:-) för att hämta upp tomten på olycksplatsen. Tomten själv hade klarat sig helskinnad, det var dock värre med bilen!


                                   Jag är redo att fira jul!

Det såg rätt roligt ut när jag kom fram! För där stod ju självaste tomten med en bil som var krockad rakt in i en husvägg och på vägen hade tre postlådor mejats ner så fint i den pudriga snön! Jo, de va halt den kvällen och kurvan var tvär. Så det är lätt hänt!
Bilen var inte i det finaste skicket kan jag säga, men huvudsaken att tomten var hel:-). Så till sist kom han då ialla fall och all väntan var över! Det delades ut klappar och sen var barnen nöjda. Vi vuxna mös och pratade om allt mellan himmel och jord. Åt underbar mat, dessert och en massa godsaker. Lilla Greta var med lite då och då, men sov den mesta tiden. Hon hade sin fina lilla klänning på igen förstås:-).


            Fredde var riktigt snygg i sin nya kostym!

   
                                               Spända av förväntan!


                         Bröderna i fullt jobbsnack:-)

     
Världens sötaste myra med matte Therese!


                              ♥ Det bästa jag har! ♥

Juldagen firades i lugn och ro hemma hos lilla mamma:-) Hon bjöd på härligt god lutfisk med tillbehör. Som vanligt blev man supermätt. Gabriel fick skridskor och hjälm av mormor. Så nu ska vi träna:-). Av oss fick han då äntligen polisstationen. Å, va lycklig han blev! Så den byggde vi ihop med honom igår. Av farmor & farfar fick han bla en riddarborg med diverse riddare till. Den ska vi sätta klorna i idag tror jag:-). Greta fick bla andra kollektionen "vintage stories" från kappahl i strl 74/80 av farmor & farfar.
Så den blir finfin när lilla tösen knallar och går sen:-).

 
Hemma hos lilla mamma på juldagen:-) Greta ville inte riktigt vara med:-)

Jag måste också ha varit otroligt snäll i år, eftersom jag fick en ny digitalkamera, en digital photo frame och en hotellövernattning på valfritt hotell med shopping av min man! Så det passar nog bra såhär till all rea:-). Den trippen går nog till Sthlm. Ska kolla lite hotell bara.

Hoppas ni haft det lika bra, kram från oss!

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0