4275 gr och 55,5 cm


               ♥Vår älskade prinsessa♥

Då var man hemma igen och har hunnit förbereda middagen. Det går för runt hela tiden. Ingen risk att man har tråkigt på dagarna!
BVC besöket gick jättebra, lilla Greta har hunnit växa till 4275 gr och hela 55,5 cm! Och hon är nu 5 veckor gammal. Inte illa. Så nästa besök blir om tre veckor eftersom allt ser så bra ut.
Läkaren hade inget att anmärka på.

Man upptäckte efter födseln att Greta hade små "knäppningar" i höften så vi fick besöka ortopeden på BB. Men han var inte orolig. Hon har antagligen legat lite trångt bara, sa han. Det kommer att räta ut sig av sig självt. Men vi skulle föja upp det för att vara säkra. Så det gjorde vi idag. Knäppningarna är borta och höften känns stabil, sa läkaren. Så det var ju skönt. Jag var inte orolig eftersom jag själv kännt att knäppningarna försvunnit. Men nu fick vi det bekräftat:)

Jaha, morgondagen då..... Sprutdags för Gabriel på BVC. Så imorgon får han vara hemma från dagis och ta det lugnt, så får vi se hur han mår efter det. Man kan ju bli lite krasslig av svin-sprutan. Gabriel har förresten gått på dagis sen förra veckan och det går jättebra! Han har längtat dit. Jag har fått beröm från bla BVC om mitt kloka beslut att Gabriel fick vara hemma dom här fyra första veckorna pga Greta. Det finns absolut ingen anledning att stressa tillbaka till dagis, har många sagt. Så jag har gjort ett klokt beslut tydligen:) Och resultatet är att vi alla är friska och krya än så länge, inga snoriga näsor här heller:)

Oj, tiden rinner iväg! Dags att hämta Gabriel på dagis.

Hej så länge!

/Frida


Kommentarer
Postat av: Jessica

Och du, den som säger att din sessa är lik dig och inte sin far har nog itne alla kottar i granen :D :D



Lik pappa men sööööt ändå :P



Pöss

2009-11-17 @ 16:50:45
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, härligt att höra - lilla, sötaste Greta!



Hoppas Gabriel klarar sig från biverkningarna.



Kanske vi kan ses någon dag nästa vecka? Jag kan komma över till er, så kan vi promenera lite...



Kram

2009-11-17 @ 17:45:29
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Fru Evelina

vilken liten sötnos du har, lika stor som min plutt hihi =)



kram!

2009-11-17 @ 21:27:32
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0