Inga måsten idag

GODMORGON!

Skönt med en dag som det inte är en massa måsten på. Inga tider att passa någonstans. Det gick jättebra för Gabriel igår med sprutan. Det roliga var att det var hans gamla BVC sköterska som vi hade när Gabriel var bebis som stack honom. Hon frågade när vi kom; Men är det lilla Gabriel som blivit så stor?! Sen tittade hon på mig och sa; Tänk, jag glömmer honom inte, han var så speciell:-)! Han måste verkligen ha gjort intryck på henne som bebis:-) När hon sen skulle sticka honom så sa Gabriel snabbt & bestämt; Nej, du! Och satt upp sitt lilla finger! Jag blev riktigt full i skratt och sa att; Det kanske är bäst du sitter i mitt knä och tittar bort. Det gick fort och Gabriel sa ingenting.

Han har dock lite ont i armen idag. Men ingen feber. Skönt.
Lilla Greta ligger på magen och hickar, det gör hon ofta. Kommer ihåg det från när hon låg i min mage. Hon kunde hicka säkert 5 gånger på en dag och hela magen hoppade!

Natten har varit skön. Greta vaknade första svängen vid 3, sen igen efter 6 någongång. Hon somnar alltid vid 22-23-tiden så det känns som vi börjar hitta en rytm. Vilket är oerhört skönt!

Hann med blöjbyte, påklädning och lite amning mellan skrivandet så nu ligger hon i sin vagn igen och ska knoppa en stund. Gabriel vill till dagis idag igen och eftersom han inte fått någon feber av sprutan så tänkte jag promenera dit med honom sen. Ska passa på och pyssla lite här hemma medans Greta sover nu.


Lägger upp en härlig bild på Gabriel som testar att va liten:-)




Hej så länge!

/Frida





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0