Hudvårdstips

Hej på er!

Dags att åka till tandläkaren strax. Förmiddagen har rullat på som vanligt i rasande tempo. Fram med frullen, bort med den, en snabb dusch, amning, fixa lunch, amning igen och lämna Gabriel på dagis! Det känns att man lever om man säger så:-)
Ser ut såhär idag som på bilden, nya jeansen och nya tröjan. Sminkad lite lätt och fräscht.
Och därför så tänkte jag ge er lite av mina tips för tex nyblivna ammande, trötta mammor;) och alla er andra såklart!

Grunden är alltid viktigast om man vill se fräsch ut. Så jag använder produkter från märket Mary Kay och har gjort det sen ca 1,5 år tillbaka. Inte superbilliga men heller inte de dyraste man kan ha. Dom satsar mycket på att förebygga hudens åldrande, Time Wise. Köper mina produkter av min hudvårdskonsulent eftersom man inte kan köpa dessa produkter i butik. Så är ni sugna på deras produkter kolla in deras hemsida: http://www.marykay.com




Sen har jag helt fastnat för i.d bareMineral smink. Underbara produkter, speciellt deras foundation som är som ett puder. Man applicerar produkten med borsten i cirkulerande rörelser i ansiktet tills man får ett bra resultat. Vill man ha mer tar man bara mer för att få ett mer täckande resultat osv. Så himmla fräsch, man får inte det där "kolla hon har halva foundation tuben i ansiktet" syndromet! Många som frågat mig om jag är sminkad eller inte när jag har den på.
Plus att en känslig hud inte blir instängd, du kan t.o.m sola i den och sova i den (om man nu måste det). Jag klarar mig inte utan den! Kostar en del, ca 395 kr för pudret och lika mycket ungefär för borsten, men den har man ju kvar sen. Tilläggas ska att produkterna är väldigt dryga! Finns en bra sida att handla produkterna på här: http://www.makeupdesignbysara.se/

Det var lite tips från mig till er!



Ska skynda vidare, tandläkaren väntar!

/Frida


Kommentarer
Postat av: Josefin

så fin så fin!! Tack för tipsen om hudvårdsprodukterna..:) Hoppas allt gick bra hos tandläkaren och att ni haft en fin dag! Nu blir det snart fredagsmys här hemma.Kram Josefin

2009-11-20 @ 14:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0