Strukit julgardinerna



Har precis strukit lite julgardiner som ska upp till första advent:-) Gäller att ligga steget före om man ska hinna med allt. Dessutom är det inte roligt när man får stressa för att man är ute i sista sekund. Och tyvärr är jag en sån person som lätt stressar upp mig över vardagliga ting! Därför försöker jag planera saker & ting i tid så gott det går. Så på söndag har jag tänkt att jag ska storstäda hela huset och sen på tisdag kommer fönsterputsaren hit för att snygga till våra fönster inför advent. 
Sen är det dags att sätta upp mina fina mörkröda gardiner i köket:)

Tänk, nästa söndag är det första advent. Mysigt att få tända lite ljus i november mörkret! 
Som tradition i vår familj på första advent har det blivit att vi tillsammans bakar pepparkakor och gör ett pepparkakshus och till middag lagar jag alltid julkorv med rödkål och potatis, jammi! Och så tänder Gabriel första ljuset i staken såklart. Det ser jag fram emot:-)

Imorgon ska jag till tandläkaren för att ta lite röntgenbilder som vi inte kunde tidigare eftersom jag var gravid. Sen blir det ju som vanligt FREDAGSMYS hela familjen! Får även besök från bror David som kommer imorgon kväll. Nu kommer grabbarna upp från badet, Greta vilar lite igen och jag ska passa på att ta en dusch!

Ha en skön kväll!

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0