7 oktober-Beräknad födelse!

Så är då äntligen dagen med stort D äntligen här: 7 oktober 2009! Men lilla bebis lyser med sin frånvaro:(
Känslan är konstig och lite jobbig....att vara framme men ändå inte. För ca 2-3 veckor sedan var man såååå ivrig. För då kunde det ju faktiskt bli när som helst! Ha, trodde vi ja! Nu är jag mer inställd på att vänta ca 2 veckor till, likabra att tänka så....lättare att slappna av då!
Nu tar vi en dag i taget och varje morgon så vaknar jag och tänker: Nehej, inte inatt heller då!

Försöker istället göra sånt jag inte kommer hinna med sen på ett tag. Den här dagen har jag skurat toaletten + badkar, dammsugit hela huset, svabbat golven, skurat trappen ute som var full av gammal pollen och tvättat lyktorna som pryder trappen. Har tappat räkningen hur många gånger den senaste tiden jag svabbat dom sabla golven! Ifall de skulle va dax så är det skönt att ha det gjort, har jag tänkt varje gång.....kan de va den sista gången idag tro? Eller är man bara envist hoppfull?
Vi får väl se om golven åter svabbas nästa vecka av tristess!
Snälla lilla vän kom ut snart, innan mamma nöter ut varenda kvadratmeter här hemma med moppen!

Jag tar dock varje tillfälle jag kan med Gabriel och njuter, det är ju trots allt bara dagar kvar då jag bara har honom, min älskade, bortskämda, underbara lilla 5-åring!! Som vi snart kommer inse att han inte längre är så liten. Men ååå, vad han är förväntansfull! Han frågar nästan varje dag när den lilla kommer! Och jag kan bara svara att det bestämmer lilla bebis, men snart så! Han nöjer sig med det.....

Imorgon bitti är det BVC besök igen och efter det ska vi, jag & Gabriel åka hem till en väninna och hennes barn för att hälsa på. Det ska bli trevligt! Så då är även morgondagen räddad:)

Förresten så beställde jag en babyvakt igår kväll, det är ju ett måste! Kanon att ha tex när den lilla sover i vagnen ute sen, slänger med en bild! Det var allt för idag, tror jag.....Kram!

/Frida

                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0