En prinsessas rum

                                            

Har varit en sväng till Västerås idag för att hälsa på en släkting som ännu inte hunnit se vårt lilla underverk. Där bjöds det på spagetti & köttfärssås och kaffe med chokladboll *mums*.
Greta fick som vanligt hyllningar över hur söt och bedårande hon är och jag instämmer såklart:) Har oxå fått höra att den här lilla tösen är lik MIG! Det känns extra roligt att höra eftersom Gabriel är en kopia av pappa:) Det går liksom inte att ta miste om vem som är pappa där! Kanske det här blir en liten mamma kopia då *hoppas*.

Har provat lite jeans idag här hemma och kommer helt klart i dom bara det att den sabla dragkedjan nästan går ända upp på dom flesta! Känner och ser att det är den så kallade rumpan som fortfarande har lite för mycket av det goda:) Men jag är redan nere på 60 kg, min normala vikt ligger på ca 55 kg. Så man får ju inte klaga, kilona har ju bara runnit av mig utan ansträngning! Det TACKAR jag för:) Jaaa, jag vet att jag kan verka ivrig, jag var ju höggravid för ca en vecka sen. Men det spelar ingen roll, alltid kul att se OM det går.

Greta sover jättebra, vaknar några gånger per natt för att käka lite sen somnar hon om igen. Hon blir mer och mer nöjd med tillvaron och mer och mer trygg, även jag! Hade BVC sköterskan här idag på hembesök innan Västerås trippen. Det var vikten som skulle kollas. Och även om vi känt oss trygga, då hon är så nöjd och belåten och amningen flyter så bra, så är det är ändå tryggt att få se vikten på den där vågen. Och tro det eller ej men på en vecka har hon redan ökat 310 gr! Måste vara grädde i melonerna:)

Lägger upp lite bilder från prinsessans rum, vilket är bedårande sött:)

                   


                                                      
                                                                    Greta på västeråsbesök

                                                 
                                                              En liten tupplur på amningskudden:)

De va allt för idag.....

/Frida


Kommentarer
Postat av: Kusin-Vitamin

Men Duuuuuu vad lik hon är dig!!

Helt otroligt!

Och ännu mer på bara 1 vecka!! Hahaha!

Så häftigt att se!

Hon har ju tom redan dina skrattgropar, för inte är väl det bara skuggan??

SÅ lik dig att jag sitter & skrattar för mig själv, såååå roligt att det blev en lite mini Frida :D

Undrar om hon kommer att bli lika "nypig" som dig också haha! :P

Hon är så fin!

Längar tills vi ses!

Puss & kraaaaam <3<3<3

2009-10-24 @ 16:16:05
Postat av: Pernilla RydoffJansson

O så vackra bilder på flickrummet.

2010-01-22 @ 18:49:48
URL: http://rydoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0