Ja, jag är fortfarande hemma *grrrr*

Ingen förlossning än:(
Barnmorskebesöket i morse gick bra. Mitt blodtryck är sjukt bra.....lika lågt som vid inskrivningen i v.11!
Min barnmorska bara skrattar och tycker det är nästan för bra för att vara sant! Men hon medger att hon även tycker lite synd om mig att behöva gå över tiden. "Varje dag känns väl som en vecka", sa hon....Och jag instämmer!
Hon mätte även magen igen, för det har vi inte gjort på tre veckor. Och det visade samma nu som då, alltså 34 cm.....vilket fick henne att klia sig lite i huvudet. Och det var ju faktiskt några veckor sen man gjorde viktuppskattning. Så hon ringde Falun för att höra hur vi skulle göra. Eftersom jag även har en tid på måndag. Och även dom tyckte jag skulle komma för ett extra ul redan imorgon. Varje dag som man går över tiden ska man ju ha lite extra koll. Så det blir att ta sig till Falun även imorgon för att kolla vad den lilla väger! Och jag kollar hellre en gång för mycket.
Dagen har spenderats med en mycket god vän. Vi har fikat, lunchat och barnen har lekt tillsammans. En underbar höstdag. Och nu bär det av till svärmor med Gabriel. Vi är bjudna på middag där. Inte helt fel att få lite mat serverat, det är ialla fall inte jag bortskämd med, då det alltid är jag som står för matlagningen här hemma:)

Ha en skön kväll!

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0