Fortfarande lite vatten....

Trippen till Falun och spec. mödravården gick bra, dock fortfarande lite vatten i magen. Man ska ligga någonstans mellan 50-250 mm när dom mäter med ultraljud och nu var jag nere på 47 mm. Men tillväxten på bebis ser bra ut och flödet i navelsträngen låter jättefint, vilket betyder att bebis får det den behöver!
Annars hade jag nog blivit kvar och igångsatt.....fick en ny tid på onsdag för att åter mäta vattnet och planering för igångsättning, om inte något under skulle ske och allt startar av sig självt:)

Så på onsdag blir det spännande, det kan ju bli precis hur som helst, allt från att åka hem igen om allt ser ok ut eller bli kvar och inlagd för igångsättning! Det positiva denna gången är ialla fall att om jag blir igångsatt så kan man ialla fall göra det med hjälp av en sorts kateter. Förlossningen med Gabriel blev jag även då igångsatt fast med något som kallas hormonpropess, vilket resulterade i en jättelång och jobbig förlossning med en massa pinvärkar! Men den här gången ska tydligen den där katetern funka och den ger bättre lön för mödan! 

Och jag måste erkänna att känslorna och tankarna svallar en hel del inför vad som komma skall! För jag vet hur fruktansvärt ont och jobbigt det var......och nu är det snart dags igen!
Men, men.....ingen kan ju göra jobbet åt mig, även om jag skulle önska att det gjorde det!
Ja, ja.....slänger med ett par bilder på magen också från häromdagen:)

Nej, nu är det dags för fredagsmys!!!

/Frida

                                                     





Kommentarer
Postat av: Sandra

Strålande magen! :-)

2009-09-25 @ 21:09:04
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Cissi

Hallå...Är det nåt på g undrar jag nu... :)

2009-09-27 @ 07:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0