Mysigt...

med lördagsmornar:) Sitter just nu med min laptop i knät i vår nya sköna DIVAN soffa, tänt några ljus på bordet, myser under en filt och avnjuter en mugg kaffe med mjölk. Gabriel ser på barn tv och min kära man sover än:) Det är lördagsmornar när dom är som bäst! Känner mig utvilad efter natten, sover så grymt skönt. Den här dagen blir inte lika full som gårdagen *skönt* men vi ska ialla fall iväg på e.m och fira svärmor som fyller år.
Undrar vad man skall ha på sig bara....även om jag köpt en del fräscha mamma kläder tidigare så börjar man ju ärligt tröttna på dom nu! Ser så fram emot att lilla bebis tittar ut och att magen blir mindre för då ska jag ta mig en dagstripp till vår vackra huvudstad för att inköpa mig massa nya härliga höstkläder:)






När Gabriel var tre veckor tog jag & Fredde tåget dit för att jag skulle få handla lite....känns lite overkligt! Jag menar tre veckor, men jag kommer ihåg att jag köpte flera par nya jeans, Fornarina såklart! Mina favvosar:) Deras modeller passar mig utmärkt. Nåja, tillbaka till verkligheten för att backa till gårdagen.

Fornarina jeans, läckra!







Jag var ju som sagt i tidigare inlägg upp till Falun igen på spec. mödravården. Går där varje vecka nu pga nån anledning så har jag ganska lite fostervatten i magen. Det var exakt lika när jag väntade Gabriel och den graviditeten slutade med en igångsättning i vecka 40+2. Förlossningen blev fruktansvärt smärtsam och långdragen! Så denna gång har jag hopp om att kunna förändra lite....

Mängden fostervatten hade minskat ytterliggare en aning sen förra veckan, men inget akut säger dom för i såna fall skulle dom inte skicka hem mig igen. Men jag har ny tid på fredag igen och läkaren säger att med mig får man ta ställning vecka till vecka.....när det gäller att gå över tiden så tror jag inte att det är något dom låter mig göra allt för många dar, när jag frågade om det så sa hon ialla fall att de vill man nog helst inte!
Men har det inte hänt något av sig själv innan så lutar det ju åt ytterliggare en igångsättning *morr* men förhoppningsvis så gör man det på ett annat sätt denna gång *hoppas*
Men i första hand är det ju lilla bebis man får tänka på, det absolut viktigaste av allt!!

Hon gjorde även ett VUL = vaginalt ultraljud, för er som ej är insatta i detta*ler*
Det visade att livmodertappen inte var speciellt påverkad alls och bakåtböjd=inget verkar vilja vara på g alltså för förlossning ännu ialla fall! Men det kan ju bara säga pang oxå! Men för att hjälpa/irritera mig lite så drog hon i min livmodertapp... AJ!! Men det är väl bra om man kan hjälpa naturen lite:)
Man blir ju lite orolig över hur det skall gå, men som sagt det är ju inte riktigt dags ännu.....får försöka lite på kroppen och slappna av!

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0