Mat & bad

God morgon på er


Vilken härlig dag.....här är det soooolsken!!
Vi sitter just nu nere och myser vid teven alla tre. Frukosten är precis intagen och tvättmaskinen rullar för fullt:-)
Sen blir det en prommis med vagnen i solen såklart. Å, vad skönt det är att vara hemma igen! Mys.

Lite senare idag ska vi prova lite morotspurè. Får se om den blir lika poppis som potatis med palsternacka?! Greta smackade nämligen i sig den (potatisen alltså) mycket bättre än gröten vi tidigare testat. Sen ska jag även inhandla lite 6 månaders välling tänkte jag. Dags att prova lite sånt också nu.
Men faktiskt så känner jag mig lite ringrostig hur jag ska gå tillväga med alla provsmakningar. Jag vill ju inte gå för fort fram, samtidigt som man måste gå framåt för att komma vidare. Mmmm, det är en liten balansgång det där!
Ialla fall så är jag superglad att Greta tar flaskan. Vilket betyder att hon antagligen kommer gilla vällingen sen *hoppas*. Gabriel ville nämligen aldrig ha det, bara en kort, kort period. Sen vägrade han. Så där satt vi, morgon och kväll och paltade med gröt! Inte så praktiskt. Då är det lyx när man bara kan värma en flaska och ge det istället.

Från mat till bad:-)...... Jag nätshoppade nämligen hem en badstol åt Greta igår. Har kännt ett tag att jag skulle vilja sätta henne i badet tillsammans med mig istället för att samtidigt försöka tvåla in och hålla en hal ål i famnen! Tror det blir både roligare och säkrare för henne med stolen:-)

Kram på er, nu ska vi fortsätta med dagens bestyr!


                Potatis & palsternacka var mums:-)




Såhär ser badstolen ut som jag klickat hem. Fast jag valde den i ljuslila!
Den har tydligen en inbyggd termometer också. Alltid bra.

Här finns stolen, om ni är shoppingsugna:

http://www.dunderbutiken.se/se/art/flipper-evolution-badstol.php


Kommentarer
Postat av: Sandra

Å är ni hemma nu?!

Det låter (och ser ut) som ni haft det härligt!



Kul att tjejerna testar smakisar samtidigt nu.=)



Smart badstol förresten, den måste ju funka i dusch också. Det börjar bli lite snärjigt att kunna duscha tillsammans. Jag ska kolla in den!=)



Nu ska jag rösta på din bikini (som för övrigt ju matchar Gretas molobodysuit, ellerhur? ;-))



Vi saknar er också, vi hörs efter helgen!

Kram

2010-04-03 @ 10:03:17
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0