Har du hjärtat på rätt plats?!

Halloj!

Det går fort när man har roligt.....japp, så är det! Vi möttes upp i badhuset igår som sagt, jag & Jessica. Barnen gick på sina simlektioner och hann leka en stund efter och åka vattenrutschkana medans vi babblade i fiket och kollade på folk:-). Greta satt så nöjd i nya sittdelen och hade full koll på allt! Hon är verkligen en slit och släng bebis(kan man säga så?)som bara hänger med överallt och är nöjd med det:-)
Eftersom det blev rätt sent innan vi kom hem så passade vi naturligtvis på att lyxa till det med Pizza till kvällsmat. Både Lova och Gabriel älskar det, så det gick hem såklart:-).

Sen blev det natti natti för barnen och vi fick våran tjejkväll, som bestod av tjejsnack, chili-ostkrokar och viiiiin:-). Och gu va mycket det finns att prata om när man sätter sig ner sådär en kväll....
Men varken jag eller Jessica är några skvallerpratande personer som inte kan hålla tyst om saker vi vet. Speciellt när man vet att det stjälper mer än hjälper! Jag skulle aldrig sätta igång och snacka om någonting bara för att jag inte kunde hålla mun. Och jag kan nog med all säkerhet säga att det skulle aldrig Jessica göra heller! Man ska verkligen tänka sig för innan man öppnar mun. Vilka konsekvenser det kan få, för alla inblandade! Usch, det värsta jag vet är personer som rent gillar att skvallra och förstöra för andra människor! Och det sämsta, att sen inte våga stå för vad man sagt eller gjort! Nej, vi borde alla respektera människor i vår omgivning mer! Oavsett om man är vänner eller inte. Vi är ju alla individer med känslor som kan såras!

Kanske det finns en och annan som läser här nu som ändå tänker, ja hon skulle bara veta vad jag vet om henne osv.....men på det har jag bara ett svar: Det spelar ingen roll för den viktigaste personen i mitt liv, min man, han vet redan allt och då menar jag verkligen allt! Så här finns inga lik begravda:-) Här finns bara ett gott samvete! Och det hade jag med mig när jag gick upp för altargången. Och det är det viktigaste för mig!

Nej, alla bör vi tänka oss för mer innan vi öppnar munnen! Varför gör vi det? Hjälper det eller stjälper det? Och kanske viktigast av allt, kan man stå för det?

Jag vill så avsluta detta inlägg med att jag tycker att vi alla borde respektera våran medmänniska lite mer, visa hänsyn och respekt! Vi behöver inte älska allt och alla, eller vara vän med alla. 
Vi behöver bara ha hjärtat på rätt plats!

Kram på er♥




                           Jessica & Greta i badhuset


                                   Lova & Gabriel









Kommentarer
Postat av: fia

Håller verkligen med om de du skriver..!! Huvudsaken man vet var man har varandra så spelar de ingen roll vad andra säger eller tror.!

Tänk om alla kunde ha samma "livsfilosofi" att gå efter sköt er själva & S**t i andra...

2010-04-23 @ 15:39:06
URL: http://mittlivfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0