Helgen i text & bilder

Ok hej!

Lite att ta ikapp då:-). Fredagen som var, bestod av en lugn hemmakväll för mig och barnen, middag, lite mys vid teven och slutligen chips:-). Fredde blev rätt sen (21.30) från jobbet. Så fredagsmiddagen fick vi inta själva. Men, men så är det ibland! Det är både för-och nackdelar med att driva företag:-).

Lördagen bestod bla av 80-års kalas med herrgårdslunch vid Färna herrgård. Det är Freddes farmor som fyllt år! Det blev riktigt lyckat och omtyckt av alla deltagarna:-).
Senare for vi hem igen och svirade om för att fara vidare till min storebror som bor ett stankast från oss. Han bjöd på lyxigt hemmalagad kanongod thaimat!!! Mumma, kan jag säga! Finns ingen som lagar så god mat som han:-) Även kvällen där blev lyckad och trevlig!

Dagen idag då. Jo, som vanligt har vi varit i kyrkan jag och barnen och insupit lite andlighet, Fredde var istället hemma och kapade lite ved:-). Det är så skönt när man varit där och man får ett härligt lugn i sig:-). Det skulle alla behöva ibland;-).
Sen hem igen och käkade lunch allihopa för att vidare åka och kolla på ett hus på landet igen. Denna gång bar skutan till Västerfärnebo:-). Riktigt mycket på landet kan jag säga! Och för kanske ett år sen hade vi nog aldrig kunnat tänka oss ett sånt ställe:-). Men man ändras väl med tiden. Det var ett riktigt stort gammalt hus som var rätt ok, men tyvärr så infann sig inte den där riktiga aha-känslan! Så vi letar vidare och håller ögonen öppna. Vi har ju absolut inte bråttom härifrån och vi sitter definitivt inte i sjön! Så nån vacker dag hittar vi nog vårt smultronställe:-). Nej, nu ska jag umgås med min husband! Jag bjussar som vanligt på lite bilder.....

Hoppas ni haft en fin helg, kram från oss♥


 
                     Fredagsmyyyyyys:-)                                                                Min lilla hjälpreda:-)


                                                      Storkocken;-)

  
            80-års kalaset vid Färna Herrgård!


Thai-kväll hos brorsan:-). På bilden: Me, Cissi, Marcia & Marcilene!


                                       En massa god thaimat!


                                  Min underbara man♥


                                     God mat & gott sällskap!


                                                           Öööö??!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0