"Vad äre där mamma"?

Hej på er!

Ja, då var det igång igen då.... Årets första fästing är påträffad här hemma på en av våra katter! I våran säng dessutom. BLÄÄÄÄÄ!!!!! Gabriel är den som upptäckte den imorse, trots att hon är svart i pälsen! Skarpa små ögon:-). Jag blev så till mig att jag kastade den i toaletten. Det bästa är ju att bränna dom! Men den här fick ta bajs & kiss vägen istället:-).
Och finns det nåt jag hatar så är det verkligen fästingar. Dom fyller absolut ingen funktion och sprider bara smitta! Och till råga på allt så ska dom tydligen bli måååånga i år, pga att tjälen aldrig gick ner i backen i vinter för all snö. Jo, men ja tackar!! Förbannade små snuskdjur är vad dom är!
Så här hemma kommer vi bara köra med vita sängkläder framöver:-)

Gårdagen var lite hektisk med en massa saker: Trädgårdspyssel, inhandling av nya vårskor + gummistövlar till Gabriel (och ett par skor till mig själv såklart,) simskolan och ett hittills "hemligt" möte:-).
Ni kommer bli varse det inom en snar framtid:-)

Nej, nu ska jag fortsätta med allt pyssel här hemma.

Hoppas ni mår bra♥

Och slutligen en bild på mina nya skor/sandaler. Snygga va:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0