Dop & grillfest i V-ås

Så var ännu en fullspäckad helg över. Fredagen var dock lugn med lite god mat, några glas vin och mys med både man och barn härhemma♥. Greta har varit krasslig i helgen med. Rinnande snor och en temperatur som inte tycks bestämma sig. Känns ändå i dagsläget som det är påväg åt rätt håll.
Egentligen så var det väl lördagen som det var fullt ös på:-). Vi var bjudna på dop i Västerås hos Jessica & co och avslutningsvis vuxengrillfest på kvällen. Och eftersom Greta var krasslig så bestämde vi oss för att jag fick åka själv på både dop och grillfest. Fredde blev kvar hemma med barnen och jag fick en jätterolig/skön kväll HEEEELT för mig själv! Det var toppen. Att bara få tänka på sig själv för en stund. Det är viktigare än vad man tror. Inte för att jag inte trivs med att vara mamma"ledig" , för det är det bästa jag vet! Att jag sen har förmånen att vara hemma länge med Greta, det är LYX! Jag njuter av varje dag. Och jag är sååå tacksam för att det funkar ekonomiskt. För det är väl det som spelar in för alla föräldrar. Pengar alltså. Synd att det ska behöva vara så. Alla skulle egentligen få chansen att vara hemma längre med sina barn, om man vill förstås. Det är ju trots allt en så kort period i deras liv. Men en otroligt viktig sådan! Dom tre första åren är faktiskt grundläggande för hur de sen blir som individer. Och jag vill verkligen göra allt för att dom tre ska bli så bra som möjligt.

Vildas dop var oerhört vackert och fint. Jag blir alltid lika rörd över vilken gåva dom är dom små liven. Vilket ansvar vi föräldrar har för våra barn! Det är verkligen upp till oss att se till att det går väl för dom i livet. Som förälder har man verkligen den absolut viktigaste uppgiften. Och jag är innerligt tacksam över att ha fått det förtroendet från ovan:-)

Kvällen avslutades sen med grillning hemma hos Jessica och Daniel, som för övrigt hade bjudit hem ca 20 personer. Fullt ös, med andra ord! Och innan kvällen var över så lyckades Daniel få med mig till Blue Moon Bar där jag svängde mina lurviga ett par timmar:-D. Det var riktigt roligt, kan inte minnas sist jag stod på ett dansgolv. Kanske ett bra tecken;-). Nåväl, dans och partaj i all ära, men för mig är det verkligen familjen som är det allra viktigaste. Min man och våra underbara barn♥. Det andra har jag redan gjort, en hel del dessutom!
Nej, livet har så mycket mer att erbjuda...

Som att tex nästa tvätt ska nu hängas och golven dammsugas, ha, ha, ha!!!

Kram på er♥





 Lilo Vilda Maria


 Hela familjen samlad♥

P.s Tack Jessica & Daniel för ett vackert dop och för en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0