Kallt lussande!

Det var ett svinkallt lussande vi möttes av denna eftermiddag i skolan! Men barnen var fantastiskt duktiga och sjöng snällt sina sånger ändå:-). Gabriel hade fyra lager kläder på under papparkaksdräkten, så han såg riktigt rund och go ut:-). Och trots sina otämjda myror i brallan (som han alltid har) så skötte han sig bra där i ledet. Jag var så stolt över min fina, fina pojke♥.
Men fikat hoppade vi över som också hölls utomhus. Det kändes inte så inbjudande att ta fram små små händer i -15 grader för att dricka julmust och äta pepparkaka. Nej, hem vi for istället för att i värmen inta både glögg, must, lussebullar & pepparkakor:-). Ett mycket bättre val, som gjordes av de flesta tror jag.

Från i förmiddags så har jag en underbar tavla med mig hem idag på fröken söt. Så fina bilder! Helt otroligt vad lyckade dom blev. Den andra tavlan (förstoringen) kommer till slutet på nästa vecka, och även tre par inramade foton som ska bli julklappar till far & morföräldrar:-). Beställde dom i svart/vitt och med svarta ramar. Då passar dom in hos de flesta. Det roliga är att bilden på trion faktiskt blev toppenbra, trots allt bestyr vi hade vid fotograferingstillfället att få busarna (Greta &Trixie) att sitta still så lyckades vi bra ändå:-). Tur Gabriel är stor och duktig, för det räckte till med två busar! Ska försöka fota allt sen så ni får se.

Här kommer ett par bilder från dagen:-). Kram från oss♥



En påpälsad liten lucia♥



Världens goaste pepparkaka♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

Godingar är vad de är!!=)



Kom ju på att jag nog aldrig svarade på kommentaren om att ses... Det verkar lite snärjigt med tid - särskilt nu när vi blev sjuka. Jag åker ikväll och kommer förmodligen inte hem förrän söndag natt. Och nästa vecka jobbar jag till den 23e. Vi kan väl sikta på mellandagarna?



Kram

2010-12-15 @ 12:16:51
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0