Julen i bilder & en sjuk liten Greta...

Hej på er!

Hoppas ni haft en underbar julafton, för det har vi:-). God mat och dryck, trevligt sällskap, finaste tomten och en massa finfina klappar! Och på tal om klappar, så har jag i år av min älskade man fått den absolut bästa klappen någonsin! Men för att göra er ytterliggare lite nyfikna så tänker jag inte avslöja vad det är....än! I sinom tid mina kära vänner, i sinom tid:-D.
Jo, julen är bra härlig, synd bara att den blev lite kort i år. En helg är inte mycket, nej här gillas
klämdagar som det oftast annars blir:-D. 

Men tyvärr så blev Greta sjuk igår kväll. För som en blixt från en klar himmel igår kom det en stooor kräka i hela mitt knä, som sen följdes av hög feber! Stackars, stackars liten:-(.
Natten till idag var stökig med blöjbyten, ytterliggare en (ännu större) kräka och en kokvarm liten tös...
Men peppar, peppar inga kräkningar idag, bara febern att tampas med. Vi får se hur natten blir...Håll ett par tummar är ni snälla.

Bjussar som vanligt på lite bilder:-).

Hoppas ni mår bra ialla fall, kramar från oss♥



Dukningen...



Några grankvistar, jul-äpplen och en ljusslinga fick agera bordsdekoration.
Det blev mycket fint och stämningsfullt. Toppen också att inte behöva ha
levande ljus på bordet när det finns klåfingriga små fingrar:-).



Granen med alla klappar



Mormor & Greta



I väntan på tomten



Vi väntade och väntade...



vi spejade i fönsterna....



Men så äntligen kom han!



Greta spanade in tomten från morbror Davids trygga famn:-)



Tomten såg lite dåligt, men Gabriel hjälpte gärna till så det ordnade sig ändå:-)



Spännande med julklappar!



Jag hade förresten på mig klänningen från England (asos.com), ni vet den som
blev försenad! Men om jag ska vara riktigt ärlig så imponerade den inte värst mycket på mig.
Klänningen jag istället fick panik-inhandla från H&M till Tällbergstrippen, var minst lika snygg!



Ett kort på barnen i tomtens knä är ett måste♥


Kommentarer
Postat av: Jessica Bergander

Vilka fina bilder! Tråkigt att Greta blev sjuk men hoppas hon piggnar på sig snabbt.



God fortsättning!

Kram

2010-12-26 @ 21:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0