Tällberg i bilder...

Hej på er igen!

Nu är vi hemma igen och jag tänkte nog låta helgens hotellövernattning med julbord, julshow och gott sällskap få tala i bilder:-). Men som ni förstår så har vi haft det supermysigt tillsammans.
Och vilken vinterskrud det var däruppe:-O. Otroligt vackert! Men svårt att fånga bra på bild.
Det är en fantastisk känsla som infinner sig när man går omkring bland alla dessa små timmrade stugor, eldar som brinner och koldoften från smeden som jobbar:-). Har ni aldrig varit till Tällberg och Klockargården så tycker jag verkligen ni ska åka dit någongång om ni får tillfälle. Dalarna är bra vackert:-).

Tänkte naturligtvis passa på att göra lite reklam för min fina svärmor och hennes skapande. Hon är glaskonstnär och jobbar med något som kallas "fusing", vilket innebär att man värmer glas och sen formar det som man vill ha det. Lägg sedan på lite färg och hon får fantastiska resultat i himlens alla färger:-). Hon tillverkar allt ifrån smycken till lampor, skålar och lyktor. Besök gärna hennes sida genom att klicka här!


Nu bjussar jag på lite bilder istället;-). Hoppas ni haft en fin helg.....



 
Mörkret sänker sig över Klockargården och vi har precis anlänt. En stor varm säng på rummet är aldrig fel:-).



 Mor ♥ son



 Jag ♥ svärfar (ha, ha, ha!!)



 Freddes äldsta broder med mellersta broderns sambo, så här blir det inget ♥. (hi, hi!)



Mitt ♥ och jag!


Det bjöds på kanonbra julshow!



Röda skor, röd väska, röda underkläder och rött läppstift=julfint;-)



Vinterfint i Tällberg



Svärmor i säljartagen:-D



Halssmycken i finfina färger


En av de senaste smyckesmodellerna!



Lyktor, skålar & fat.



Väggdekorationer



Dags för hemfärd igen. Bocken fick stanna;-)




Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Ja, visst e det mysigt uppe där:-) Helst som sagt på vintern & julbord mm. Va fina ni e du & karl din:-) Jag fick ett glasfat av min svärmor & svärfar i födelsedagspresent som din svärmor har gjort.. Jättefint e det & hon verkar ju göra massor med tjusiga grejer ju! Ha en bra vecka:-)

2010-12-05 @ 22:32:36
Postat av: Lina

Visst är det en klänning den svarta du har på dig? Och så har du en tröja under?

Jag har klänningen oxå. Smart och snyggt o ha en sån spetstopp under :)

2010-12-06 @ 09:42:54
Postat av: Frida

Lina: Visst är det en spetströja under. Enkel lösning som blir pricken över i, och det var faktiskt Ciccis ide:-D. Hon kan det där med mode hon!



Kram på er!

2010-12-06 @ 12:27:56
Postat av: Sandra

Va vacker du är! Det ser ut som att ni haft det supermysigt!! Kram

2010-12-06 @ 21:24:17
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Lina

Jaa det va riktigt snyggt! Om man inte vill vara så 'bar' så är det ju en perfekt lösning :)

2010-12-09 @ 10:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0