Gårdagen & musiktips

Hej på er!

Idag är det en grejardag hemma för er som undrar;-). Gårdagen var som sagt fullspäckad. Jag lämnade som vanligt Gabriel till dagis vid 9. Sen for vi (jag & Greta) direkt till kyrkan för att fika och umgås lite med de andra mammorna där. Vi hade som vanligt jättetrevligt. Jag hann slänga i mig en baguette till lunch. Sen fortsatte vi färden ner till Elgiganten och jag införskaffade mig min nya fina dator:-). Jag är jättenöjd med den. Tack, min älskade, älskade man!! Du skämmer bort mig alldeles för mycket:-). Betalt och klart så var det dags att hämta Gabriel på dagis igen.

Sagt och gjort så åkte vi hem i ca 45 min och jag hann packa upp datorn och amma lite. Sen var det bara att börja om igen med påklädning osv. BVC väntade på oss kl 15.15. Gabriel hade "ont i hjärtat" på vägen dit, sa han. Min älskade lilla plutt. Han var så orolig och nervös för sprutan han skulle få! Jag tröstade med att säga att det gör ont ett litet tag men det går över efter en stund. Jag berättade att även jag var rädd för sprutor när jag var liten.
Han suckade och pustade i väntrummet när familjen före oss fick gå in. Han förstod ju då att vi stod på tur!
Vi fick träffa en läkare som pratade med Gabriel och ställde lite frågor. Sen var det dags för mätning och vägning. Gabriel är idag 110 cm lång och väger 17,2 kg. Min lilla stora kille:-). Du är så underbar lilla vän!
Mamma älskar dig så! Och det gick riktigt bra att ta sprutan. Han satt i mitt knä och knep ihop ögonen hårt. Jag fick sen tala om för honom att nu är det klart! Han blev nog förvånad själv:-).

Det var sen med vemod som vi (läs jag) lämnade BVC. Eftersom det sista läkaren frågade var om vi hade några funderingar över något. För nu tar skolan över istället för BVC. Oj, oj! Förskoleklass i höst. Tiden springer iväg. Min lilla stora kille:-)

Vi fortsatte sen färden hem till Freddes bror Micke och sambo Therese. Där det bjöds på en underbart god middag. Dom har också som vi två barn, Tindra och Wiggo. Barnen lekte och spelade lite efter maten medans vi vuxna hann prata och umgås lite över en kopp kaffe och blåbärsmuffins som jag köpt med mig. Det är så himmla trevligt när vi väl ses. Och vi MÅSTE bli bättre på att ha spontana träffar sådär. (Tar mig i örat)
Tack Micke & Therese för en god middag, nästa gång är det vår tur att bjuda:-)

Klockan hann nästan bli åtta igår kväll innan vi kom hem. Barnen var supertrötta och somnade illa kvickt. Jag blev inte heller långrandig här vid datorn. Och när jag väl gick in till sängen så snusade och sov min älskade man redan. Han jobbar och sliter så hårt för oss! Vi kunde inte ha en bättre far & man! Jag älskar dig så, och säger det alldeles för sällan! Du är klippan i familjen, älskade vän♥.

Till sist så vill jag bara tipsa er idag om en MAMMA som skrivit några låtar om mammalivet. Hon började skriva dessa sånger efter att hon förlorat sitt första barn i magen fem veckor före sin förlossning. Sångerna blev en bearbetning för henne att ta sig igenom sorgen! 

"De är annorlunda och roliga om hur det verkligen är att vara mamma! Jag tycker verkligen ni ska gå in på hennes sida och lyssna på låtarna. Jag har såklart en favorit som heter: Fråga till Maria. För mig handlar den låten om min lilla Gabriel. Han fick ju sitt namn efter ängeln Gabriel"

Jag själv fick den här skivan av mamma när jag väntade Greta. Hon tyckte den kunde vara skön att lyssna på när jag sen skulle amma osv:-). Och jag har lyssnat på dessa låtar många gånger......

Hoppas ni får en bra dag♥

/Frida




Kommentarer
Postat av: Jessica

Tisdag den 23 feb skulle jag och mina tjejer vilja göra en favorit i repris om ni har tid/lust och möjlighet? :)



puss

2010-02-10 @ 18:58:35
URL: http://agni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0