Amning/ersättning

Hej på er!

Hoppas ni haft en bra dag såhär långt:-). Jag och Greta kom precis hem från BVC. Det var idag 4 månaders kontroll. Vi kollade vikt, längd och huvudomfång. På dom två senaste BVC besökena innan idag så kan man väl säga att Gretas viktuppgång inte varit så stor, men ok enligt BVC. Och för en tid sedan (ca 1 mån. tillbaka) så har det varit ganska knöligt på kvällarna, runt 20-21 tiden. Vilket resulterade i att man började undra om hon inte blev tillräckligt mätt eftersom hon varit så frustrerad då hon legat vid bröstet. Därav kom tanken att prova ge lite ersättning som sista målet på kvällen. Och det har vi gjort sen dess och Greta har hurrat kan jag säga, och vi med! Hon slukar 200 ml varje kväll som ingenting:-). Hon blir så ivrig att hon skakar när hon ser sin rosa lilla flaska! Sen är det en nöjd, kvittrande liten bebis efter maten tills hon somnar för natten vid ca 20-21 tiden.

Underbart att det finns så bra hjälpmedel att köpa. Och visst är väl amningen det bästa dom kan få, men INTE till vilket pris som helst! Och det jag ville komma till i detta inlägg är att Gretas vikt förra gången var vid 3 månaders ålder 4910 gr. Och idag har vi skjutit iväg till hela 5775 gr och 61 cm lång bebis på bara tre veckor!
Det ni, snacka om att komma ikapp. Och det kan man tacka ersättningen för:-). Så jag kommer fortsätta att kombinera amning/ersättning ett tag till. Vi gör oss ingen brådska. Var sak har sin tid, som jag brukar tycka. Jag väljer att följa Gretas intresse och behov för annat. Och då menar jag såklart mat m.m.

Nej, nu är det dags för mig att få i mig lite mat, magen skriiiiker:-)

♥Kram på er♥

/Frida


               Gabriel hjälper gärna till med flaskan!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow, härligt!!



Så skönt att det funkar så bra och det är ju precis som du säger, var sak har sin tid. Klokt!



Tack för igår, Kram!

2010-02-02 @ 19:21:17
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0