Livets hårda skola

Hej på er!

Dagen har som vanligt rusat förbi! Och idag har vi bara pysslat här hemma eftersom vi är så förkylda båda två(jag & Gabriel). Inatt vaknade jag en sväng  och gick upp för att dricka ett glas vatten. Och temp. mätaren stod på -27 grader!! Det är sjukt!! Och plötsligt så känns sommaren som en evighet bort. Men, men....den kommer ju nån gång:-) Vi får ha lite tålamod:-).

Som vanligt så har jag tittat på familjen annorlunda idag. Det programmet gör mig glad:-). Vilket tålamod, vilken ork och vilken styrka dessa familjer sitter på:-). Och en annan klagar att man är trött ibland. Det är härligt att se dessa familjer med så otroligt mycket press på sig med många barn osv.....men kärleken den håller ändå:-)

Jag kan faktiskt tycka att det är ynkligt emellanåt när familjer spricker idag (jag är själv skilsmässobarn).
För man gör det alldeles för lätt! Vart har kämparandan tagit vägen i familjer idag?! Att slåss för det man har. Att kämpa för det man en gång byggt upp. Att jobba på sin relation. Och inte ta varandra för givet så lätt.

Ett förhållande går ju ut på att dela med-och motgångar tillsammans. Att kunna prata med varandra.
Lösa problemen som finns. För livet går inte alltid bara rakt fram. Det svänger emellanåt också, och ibland svänger det rejält. Och det kommer svänga många gånger till. Det kallas LIVET! Och vi går alla i livets hårda skola. Och meningen är väl att man ska göra det tillsammans trots alla svängar! Det är det som är en relation. En familj. Och det är det som kallas KÄRLEK♥.


God natt på er♥



                                   ♥Det bästa vi har♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

Så sant, så sant!

Att vara nere i djupa dalar innebär ju också allt som oftast att man uppskattar de höga topparna allt mer.



Förresten, jag vet inte om det är nå fel hos mig...men dina kategorier uppe i menyn hamnar i en lång rad istället för i rullmeny.

2010-02-22 @ 22:54:20
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: anna

Hej & Tack så mycket!! :) Det ska verkligen bli jätte spännande och man tyckaer att dagen D kan komma NU!! ;)

Håller med dig om det du skriver om förhållanden, höga toppar & djupa dalar.

Hoppas allt är bra med er, dina barn är för ljuvliga! kram anna

2010-02-23 @ 12:04:23
URL: http://littlemiracle.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med. Mycket sant och mycket bra skrivet!



Ta hand om er, kramar!

2010-02-23 @ 13:20:58
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: anna

åh va fint skrivet! sant så sant

2010-02-23 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0