Rutiner & mönster

Hej alla glada!

Ännu en vecka till ända. Det går så otroligt fort. Dagarna alltså. Känns som det bara är måndag och fredag. Däremellan har jag så fullt upp den mesta av tiden att jag bara hinner reflektera att det är morgon och helt plötsligt kväll och med allt det innebär!

Idag har vi farit runt på en massa. Först kyrkan och söndagsskolan, sen besök/middag hos svärmor/svärfar, och avslutningsvis ett besök hos Freddes farmor och farfar. 
Och jag känner att jag fått mer koll på våra rutiner om dagarna. Greta hänger liksom bara med på allt som händer. Oavsett om vi är borta eller hemma. Hon sover ca två timmar på förmiddagen(om hon får göra det ostörd), sen en sväng igen på eftermiddagen. För att slutligen somna för natten ca 20.30. Hon är så "duktig" våran lilla tös:-).

Och för mig känns det som att det är så jag vill ha det. Jag vill kunna göra saker oavsett. Jag vill inte behöva åka hem för att barnen ska sova osv. Det ska dom kunna göra ändå. Sen håller jag såklart även på rutiner. Det gör barnen trygga och dom behöver det.

Men barn ska inte vara ett hinder. Det krävs bara lite mer planering! Jag vill kunna ha ena dagen i lugn och ro hemma med allt det innebär, för att sedan ha nästa dag med full fart och fara omkring på olika saker, och det ska funka ändå. Det tror jag gör barn trygga. När dom får lära sig att det mönster man har kan brytas för ett sen återupptas igen!

Hoppas ni haft en skön dag♥

/Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0