Wow, vilken dag!

Hej på er!

Lite piggare idag än igår:-). Har ju haft Eira & Sandra på besök här idag. Och hjälp va Eira har vuxit. Man ser det ju lättare på andras bebisar än sin egen. Ett riktigt litet charmtroll är hon, och jag lyckades få några leenden från henne, trots att jag är ett främmande ansikte:-). Hon och Greta samsades sida vid sida i babygymmet, vilket Eira blev helförtjust i. Hon boxades så länge att hon till sist somnade där på plats med Greta bredvid! Lilla Greta däremot tog det lite lugnare och låg mest och kikade på alla färger & former. Hon har ännu inte börjat upptäcka lika mycket med sina händer, dom är mest knutna och väldigt goda att ha i munnen:-).

Vi hann med en hel del prat som vanligt och latte blev det förstås och lite rabarberpaj med vaniljsås *mums*. 
Sen for jag iväg och hämtade Gabriel på dagis. Han var på ett ruskigt dåligt humör när jag kom och ville INTE åka hem, för där är det minsann tråkigt fick jag höra! Hmmm, vad svarar man på det? Jag diskuterade inte så mycket med honom om det, då jag förstod att han måste vara trött. Vi hann bara vara hemma ett litet tag då han började med det ena toket efter det andra. Jag sa åt honom gång på gång att sluta. Men det verkar som att när man är 5,5 år och blivit storebror så hör man inte orden: Nej, stopp, sluta! Jag rev slutligen i rejält en sista gång vilket ledde till att han blev superarg och drog in på sitt rum. I det här tumultet så hade jag en grinandes, trött Greta på armen och middagen i full gång på spisen! Och ingen Fredde hemma heller, min klippa och borg, när det stormar! Jo då, det känns att men lever emellanåt kan jag säga:-). Inne på sitt rum hade Gabriel tagit ut sin ilska på sin fina Lego polisstation. Den låg där i bitar, huller om buller när jag kom in på rummet. Och när han insåg vad han gjort så gjorde ju inte det saken bättre! Polisstationen var nu i bitar och Gabriel stortjöt!! Greta sjöng så fint hon med från babysittern i köket *pust!*

Jag lyckades slutligen få Gabriel till bordet för att äta middag. Vi satt tysta båda två. Det funkar inte med Gabriel att försöka hålla en konversation när inte humöret strålar om man säger så! Tystheten funkar då bäst:-). Han slevade och åt och jag såg att han var riktigt hungrig, plutten!
Efter maten så lugnade allt ner sig och jag lovade honom att när pappa kommer hem så hjälper han till att bygga ihop polisstationen igen, han är bäst på att bygga lego. Gabriel blev lättad av att höra det. Men jag fick honom också att förstå att man inte kan ta ut sin ilska på sina saker, för då går dom sönder! Jag tror inte han kommer göra om det:-).

Vi mös och läste lite bok tillsammans (det gör vi varje kväll) i soffan innan läggdags och nu sover han så sött:-). Greta vilar lite just nu. Och när hon vaknar är det dags för lite mat, blöjbyte och pyjamas. Sen hoppas jag att även hon sover gott för natten!

Slänger med lite bilder från dagen som varit och lite renoveringsbilder:-)

Ha det gott, kram på er!

/Frida


                      Träningspass i gymmet:-)                      Eira & mamma Sandra!
                                ( Eira & Greta)

 
    Nya taket påväg upp!                                 Vardagsrummet!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bilden är ok ;-)



Tack för en supermysig dag!



...och vardagsrummet blev verkligen kanonsnyggt!!

2010-01-11 @ 21:53:26
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Lina

Gud va fint ni har hemma Frida! Nu vet ju inte jag hur det såg ut innan men tjusigt vart det då nu iaf :).

Jag håller med, vitt är verkligen fräscht och alltid snyggt.

2010-01-12 @ 19:01:18
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0