Vattenläckage & kaminer

Hej igen!

Nu har frukosten glidit ner:-). Gårdagen var det ja. Vi hade planerat en tripp till Västerås till min kusin för att kolla på kaminer. Vi ska ha en uppe i köket och en nere i tv-rummet här hemma. Så vi hade ställt klockan på ringning för att komma iväg i tid. Fredde var den som gick upp med klockan och gjorde iordning en mysig frukost med tända ljus. Jag blev sen väckt till ett dukat frukostbord:-).

Jag sa till Fredde kvällen innan att jag tyckte det kluckade så konstigt från elementen och han sa att de behövde nog bara luftas. Men Fredde gick ner för att kolla pannan och det var lite konstigt tyckte han eftersom vattentrycket sjönk i pannan fast han fyllde på med vatten. Som om det läckte någonstans! Det tog inte lång stund då jag hörde Fredde ropa att han hittat felet. Elementet ute i garaget läckte vatten. Vattnet hade i sin tur runnit ner för trappen och ut i förrådet som finns under garaget och lagt sig i fina stora pölar! Vår räddning här är att alla golv därute består av betong, tack gode Gud!  Så inget blev förstört. Men det var bara att börja moppa golv. Det tog ju sin lilla tid innan allt var borta. Fredde fixade till problemet med elementet själv. Tur man har en man som inte har tummen mitt i handen och som hittar egna lösningar när det behövs!

Detta gjorde ju att vi blev försenade till Västerås. Men vi kom dit ialla fall. Och kaminer hittade vi också:-). Jag längtar så tills dom kommer och installerar dom. Tänk va mysigt att komma upp på morgonen och göra en brasa i köket!
Nere har vi ju en öppen spis så där sätter vi in en kassett som det heter. Så som vi har eldat i den nu är ju ingen värme besparing, bara mysfaktor. Man eldar som sagt åt kråkorna:-). Så nu blir det slut på det!

Dagen då? Ja, dagisdags för Gabriel igen. Jag blir nog bara hemma och myser med Greta:-). Det är så härligt. Att bara få vara och ta dagen som den kommer:-).

/Frida

 
                                              Dom här blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0