Summering av helgen

Hej!

Borta bra men hemma bäst är det väl man brukar säga! Men om jag ska erkänna så hade jag kunnat vara borta liiiite till:-). Det finns ju inget bättre än små hotelltrippar tillsammans! Men det är klart, skulle man göra dom för ofta så skulle det nog inte bli så speciellt heller. Vi hade det ialla fall underbart mysigt alla tre.

Vi började dagen (i fredags alltså) med lite shopping och lunch i Kista Gallerian. Jag hade nog kunnat gå där hela dagen och shoppat men som vanligt är det ju tiden som inte räcker till!
Men jag hann rycka åt mig lite grejer ändå:-). Två par stövlar, ett par jeans, en handväska, en vit härlig tröja, ett halsband och sist och definitivt minst ett cupcake lip balm. Så himmla söt liten rosa sak:-).

 
Shopping & lunch i Kista Gallerian.      Incheckade på rummet. Äntligen!!

Sen åt vi en supergod lunch tillsammans bestående av en kycklingsallad med ruccola och riven parmesan!
Och vid 13-tiden for vi till Royal Viking Hotell vid T-centralen för att checka in. Efter incheckningen så begav vi oss såklart ner för att bubbla lite tillsammans, Greta fick hänga på i poolen en sväng hon med:-).
Det var riktigt skönt och Greta charmade de flesta i poolen!


 Mys i poolen.                                 Fredde var som en fisk(som vanligt)



Vi bokade sen bord vid ett ställe som heter Fem små hus i Gamla stan. Ni vet sån där mysig källarlokal med små trånga gångar och levande ljus:-). Servicen var kanon och maten ännu bättre!! Jag lyckades trycka i mig en 3-rätters middag medans Fredde nöjde sig med två:-). Och vet ni? Jag käkade SNIGLAR till förrätt! Det var kanongott kan jag lova! Det ska ni testa nån gång. Lilla Greta hon sov sig igenom hela restaurangbesöket (trött efter allt bad) så vi var barnfria kan man säga:-). Hon slog sen upp ögonen tre timmar senare när vi var framme vid hotellet igen och då var även hon sugen på en 3-rätters kan jag säga:-). 

                                         Fem små hus i Gamla stan.

Dan efter så åkte vi förbi hos min bror David och hans sambo Lena som bor på söder. Vi drack kaffe och snackade lite, sen bar det av hem mot Avesta igen. Vi har alltså haft det toppen, kanon och underbart tillsammans!

Hoppas ni haft en skön helg och att ni får en fortsatt skön söndag:-)

Kram från oss♥

/Frida





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0