Kusin-och bebisträff

God morgon!

Var ju som sagt på V-ås tripp till igår. Jag och barnen stannade över natten medans min andra hälft åkte hem på kvällen. Vi håller ju på och rustar lite hemma igen, så underarbetet måste bli klart innan helgen då tapeterna ska upp. Det blir himmlans fräscht med vita tapeter med glansigt mönster i. Fredde har också slängt upp ett nytt innertak på hela övervåningen, innan hade vi furutak från -73. Hur snyggt är det liksom?!. Men nu sitter det nya uppe ialla fall, det blev superfint. Sen passade vi naturligtvis på att fälla in spottar i taket när vi ändå höll på. Jag säger det igen; Tur man är gift med en Martin Timell:-).

Ja, det var en liten parentes bara. Middagen på trettondagsafton hos kusinerna i V-ås var supertrevlig. Vi bjöds på en underbart god middag bestående av Burgundisk gryta, tror jag den hette:-) kokad i rödvin med en massa gott i. Ska stjäla receptet sen. Det var bla steklökar i och jag tror(om jag ska skylla på något) att det var dom som gjorde mig lite gasig i magen! Så det där med att "fina flickor fiser inte" stämmer inte alls in på mig ialla fall *asg*
Nåväl, kvällen slutade ialla fall med lite chips & dipp med trevligt småprat vid teven. (Bilder längre ner)

Åkte sen dagen efter (igår) vidare till Jessica & Daniel för att se lilla Vilda. Oj, va Greta kändes stor, fast hon inte är så stor ändå:-). Och man blir påmind om hur fort tiden går igen!! Jag var ju nyss där själv med en liten nyfödd och nu är Greta redan 3 månader! Ja, tiden går verkligen fort......Vi hade ialla fall jättetrevligt och det var supermysigt att få se och hålla lilla Vilda:-). Vi sippade kaffe och pratade bebisar om vartannat. Ett annat besök som också var där samtidigt var Lina, höggravid, med en vecka till bf. Ååå, va härligt det såg ut med magen! Jag längtar lite efter den igen (Lina tyckte nog inte jag va klok när jag sa det!) Men jag tycker det är underbart att vänta barn! För det finns inget som är så fint som en rund mage:-). (Har tyvärr inga bilder hos Jessica!)

Stort tack Jessica och Daniel för en trevlig träff, det måste vi snart göra om!!

Till er andra så önskar jag er en skön dag, måste svira om nu, BVC väntar:-)

Kram på er!

/Frida


             Hela gänget samlade vid bordet i Västerås!


             Kusin Alexandra & mormor med lilla Greta


  Jag & Fredde skaffade ny look under kvällen, va tycks:-)?!


             Gabriel var mycket nöjd med sin bordsdam!
                                   (min kusin Amanda)


   Greta fick prova lite vaniljglass! Vilken smaksensation:-)


Kommentarer
Postat av: Lina

JA lite knäpp tycker jag nog allt att du är som saknar magen :P Fast vem vet, jag kanske oxå kommer att göra det även fast jag skulle göra vad som helst för att bli av med den nu! :)



2010-01-11 @ 14:14:40
URL: http://ivabell.blogg.se/
Postat av: Frida Utter Eriksson

Du kommer sakna den sen, det lovar jag:-). Ingen liten som vill ut än?

Förresten jag vill ha din lösen till din blogg om man får be;-).

kram!

2010-01-11 @ 17:45:37
Postat av: Pernilla RydoffJansson

Ååå va mysigt det ser ut. KRAM

2010-01-22 @ 18:32:27
URL: http://rydoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0