Fredagsmyyyyys!

Hallå!

Nu har vi varit och inhandlat lite fredagsgott till kvällen:-). Så idag blir det kycklingfilè med wokade nudlar & grönsaker. Nästan allt jag lagar så gör jag det utifrån mitt huvud. Jag har lite svårt att strikt följa ett recept, då jag oftast tycker det blir smaklöst. Jag gillar att krydda och mixtra lite själv:-). Men man får ju mycket bra ideer från reccept såklart och sen kan man ju trixa till det lite ändå:-).
Så ikväll tänker jag helsteka kycklingfilèn i lite salt & peppar bara. Sen ska jag servera den med wokade äggnudlar blandat med färska champinjoner, röd paprika, broccoli, sockerärtor, vitlök, lime, koriander och lite woksås som smak på det hela. Tror det kommer bli bra. Har man goda och bra ingredienser så är det ju nästintill omöjligt att misslyckas!

Efter middagen blir det sen lite filmkväll med Gabriel. Vi har varit och köpt Ronja rövardotter på stan. En riktigt bra barnfilm. En klassiker. Man kommer ju själv ihåg hur spännande man tyckte den var som barn. Och faktiskt så ser jag lika mycket fram emot att se den ikväll igen, hela familjen. Så det känns som om vi får en mysig kväll hela familjen!

Hoppas ni också får en skön kväll med fredagsmyyyyys:-)

Kram från oss!

/Frida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0