Minnen för livet!

Hej allihopa!

Dagarna springer fort förbi, som vanligt! Har bara varit hemma (förutom en liten sväng till Ö&B) och grejat lite idag eftersom vi ska tapetsera vardagsrummet imorgon. Hoppas det blir bra. Det kan ju inte bli sämre ialla
fall:-). Men vitt är ju en känslig färg så det krävs ju att underarbetet är bra gjort. Annars är det Fredde som får höra;-)
Jag har haft lite smått panik idag över alla foton som bara ligger i datorn och en del framkallade men utan att jag hunnit samla dom i album. Alla år, allt som har hänt, och allt som vi gjort! Det är ju minnen för livet, men inte om man inte har ordning på det.
Jag hade t.o.m lite jobb kvar på Gabriels första år album, kort att fylla på med och text som ska skrivas. Så idag gjorde jag slag i saken och tog tag i detta. Gabriels album är nu klart med foton, ska bara texta klart.

Ena familjealbumet från 2003-2005 är nästan klart med bilder. Alla andra kort är sorterade och märkta med år så jag lätt kan sätta in dom i album sen. Köpte två nya stora album idag med plats för 300 bilder vardera för att samla lite familjeminnen i:-).
Sen ska jag även göra iordning vårt vigselalbum, men där är ialla fall alla kort framkallade och samlade på en plats. Så dom är det ordning på!

Sen är det ju faktiskt dags att även ta tag i att börja med ett album till Greta. Veckorna blir fort till månader. Och ju tidigare man fixar sånt här, desto bättre kommer man ihåg hur allt var/är. Men nu är det på gång ialla fall och det känns som om jag sakta men säkert får grepp om alla bilder och år:-).

Sen har jag också from idag börjat skriva en liten familjedagbok. Om vad vi gör om dagarna, vad som händer i våra liv, hur Greta utvecklas, hur Gabriel är som bror och vad han gör/utvecklas o.s.v.
Tror det är riktigt uppskattat att läsa för oss alla när åren trillar iväg. För när man sen sitter där en dag och barnen är stora så är det nog förbaskat roligt att läsa om allt vi gjorde tillsammans:-).

Nej, nu ska jag umgås med min man innan sängen kallar på oss, barnen sover och det är nu man har kvalitetstid tillsammans!

Ha en skön kväll:-)

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0