Skönt med ett bad efter dagens sysslor

Hej!

Har precis släpat mig och barnen upp ur ett varmt bad. Det är så mysigt att bada tillsammans alla tre:-).  Bubbelbadkaret vi har, var den bästa present jag kunnat få av min man när jag var gravid. Det används flitigt av alla här hemma kan jag säga! Och speciellt när det nu är vinter och kallt.

Jag har fått en hel del gjort hemma idag(tvättat, skurat badrum+badkar, dammsugit & torkat golv). Det finns ju alltid något att ta tag i:-). Det är bara att kolla sig omkring. Och jag vill gärna ha rent och snyggt hemma, då trivs jag som bäst:-). Vi har även en liten gyllene regel här hemma: "Var sak på sin plats". Och följer alla den har man kommit en bra bit påväg när det gäller ordning! Jag passar alltid på att få saker gjort när Greta sover och Gabriel är på dagis. Vill inte missa någon tid med barnen i onödan. Barnen ska alltid gå först. Speciellt när dom är små.
Men det är klart att det finns undantag, då man måste göra vissa saker först!

Greta vilar just nu, trött efter badet. Och det kan behövas för hon har bara vilat två kortare stunder på hela dagen! Ibland undrar jag hur hon orkar vara med så mycket fast hon är så liten! Gabriel ser på Bolibompa.
Fredde kommer hem när som helst och då blir det lite kvällsmys och något att stoppa i magen:-).

♥Hoppas ni haft en bra dag♥

/Frida


Kommentarer
Postat av: Lina

Den där regeln följer vi stenhårt här hemma med! Om det är nån (oftast min kära sambo för inte skulle väl JAG!) som bryter mot regeln så får han höra det ;P

2010-01-15 @ 15:22:47
URL: http://ivabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0