Nu ska här provsmakas:-)

Hej!

Fredag igen, hjälp va veckorna springer iväg! Greta har ju redan hunnit bli 15 veckor. Tiden går fort. Men det är roligt, med allt som händer. Att se henne utvecklas, skratta, och le:-).
Jag var och handlade mat igår e.m på Willys. Och jag passade på att köpa purè och gröt från 4 månader. Potatis & majs och morötter. Som gröt valde jag Nestlès milda havregröt. Så nästa vecka tänker vi för första gången prova några tuggor:-). Det är så roligt att se hur dom reagerar. Kommer så väl ihåg det med Gabriel. Och bilderna man har på det talar ju sitt:-)
Så vi ser fram emot nästa vecka!

Nu rullar ialla fall tvättmaskinen igen. Och man kan väl faktiskt säga att det var vårt eget fel som den börjat låta. Tydligen så fanns det ett avloppsrör på maskinen som ska tömmas lite då och då. Men det är ju inte så lätt att veta när ingen sagt något när dom installerade den. Servicekillen igår sa bara att det står i instruktionsboken.
Men hur ofta läser man igenom en hel sådan då?! Inte jag ialla fall. Jag läser alltid det viktigaste om hur man kommer igång osv. Inte tänker man väl på att plöja igenom alla kapitel heller. Men man får kanske ta och börja göra det. Med tanke på att det här får vi ju betala själva nu, det ingick inte i garantin. Snacka om dyr avloppstömning! Men, men man lär sig så länge man lever.

Ska strax göra mig iordning lite smått och ner en snabbsväng på stan för att leta reda på tre stycken presenter till min brors flickor som ska ha kalas imorgon. Dom fyller 5, 9 och 10 år. Så det blir nog inte så svårt att hitta något. Dom gillar ju Hello Kitty, Hanna Montana (tror jag hon heter) och såna grejer. Det är ju så mycket lättare att handla till tjejer än killar.

Ikväll då? Ja, det blir ju fredagsmys som vanligt:-). Gabriel bara ÄLSKAR det och vi med! Funderar på laxfilè med bakad potatis, jammi! Fisk är nämligen väldigt omtyckt här hemma. Och det är ju bra med tanke på hur nyttigt det är!

Hoppas ni får en fin dag allihopa♥

/Kram Frida


                                      ♥Underbara♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0