Oplanerad minisemester, kamerastrul & husvisning...

Hej igen på er!

Efter allt kalasande för Gabriel i fredags så bestämde vi oss för att sen följa med hem till kusin Pernilla i V-ås över natten. Men en natt blev till fyra nätter innan jag och barnen kom hem igår igen:-) Vädret har ju varit kanon i veckan, så Pernillas nyinköpta pool på gården lockade mig och barnen att stanna kvar lite till såklart. Vi har haft mysiga, sena tjejkvällar dessa dagar tillsammans med god mat och gott vin medans barnen har plaskat och lekt. Tyvärr blir det inga bilder då det är något strul med vår kamera. Måste lämnas in. Så bilder blir det nog lite knapert med för ett tag här...

Igår var en intensiv dag. Först hemfärd från V-ås och direkt efter det iväg på ytterliggare en husvisning en bit härifrån. Läget på huset är idylliskt! Fantastiska vyer över åkrar och ängar. Och närheten till där vi nu bor är toppen så Gabriel kan gå kvar i samma skola och leka med sina gamla vänner. Det som gör att det tar emot en aning är väl som vanligt allt jobb på huset! Men man får väl försöka överväga åt båda håll. Vi ska ialla fall gå på en visning igen på huset i nästa vecka, så vi får suga på det lite till. Men som sagt, ett toppenläge och supernära härifrån men mycket jobb. Jag önskar man hade facit i hand en sån här gång om vilket beslut som är det bästa. Bo kvar här? Där vi redan rustat det mesta, men tröttnat på villaområde. Eller "börja om" med allt rustande igen men få sitt drömläge? Fy, va svårt det är! Vet varken ut eller in.....hur tänker ni? Jag hoppas dom närmsta dagarna utvisar vad vi verkligen känneroch vill.

Efter husvisningen så for vi sen hem till barnens farmor & farfar där vi bjöds på supergott grillat med massa gottiga tillbehör. Och Gabriel blev naturligtvis grattad med finfina presenter eftersom dom inte var hemma i fredags. Som vanligt rann klockan iväg, men vid ca 23.30 satt vi alla i bilen påväg hem igen.
Så idag är jag rätt trött efter alla sena kvällar. Gabriel sover faktiskt fortfarande och det behövs. Jag med skulle behöva det, men ni vet hur det är med det. Det får bli nån annan gång:-)

Kram på er så länge från oss!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie Normark

Jag förstår att det är ett tufft beslut men jag hade defentivt satsat på läget. Rusta och ändra och dona kan man göra hela livet men ett läge på hus kan man inte ändra. Vem säger att man måste rusta allt på en gång? Ta en sak i taget och njut av vad man åstakommit hittills och framför allt utav läget! Kan vara skönt med en "nystart" också för tycke och smak ändras ju med tiden. Perfekt om Gabriel kan ha kvar närheten till sina vänner! Kram kram i värmen!

2010-07-15 @ 16:56:55
URL: http://sofienormark.blogspot.com
Postat av: Caroline Ericson

Hej!



Jag har mitt facit i hand med att bo i ett villaområde och att köpa något ute på ängen där man är helt själv och i fred... så med detta kan jag bara säga allt slit som varit för att få detta hus till vårat, ombonat i romantiskt vitt har varit värt varenda handtag... Även fast jag gjort om ett hus innan!

Läget går inte att bygga om men husen kan man ändra i den mån man har tid!

Så jag säger GO FOR IT!



Mvh

Caroline

2010-07-15 @ 18:10:30
URL: http://carolineericson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0