På tillfälligt besök...



Jo min lilla önskan om kotteungar gick visst snabbare i uppfyllelse än jag kunnat ana:-) Grannen hittade detta lilla liv utslagen i solen igår morse. Först trodde dom den var död, men efter att ha fått in den i skuggan och några droppar vatten i mun så piggnade den på sig igen. Tyvärr kunde inte grannen fortsätta att sköta den pga semester osv....och där kom naturligtvis jag in i bilden:-). Så nu har jag matning var 3:e timme framför mig med bebisen! Tur att min andra bebis sover hela nätterna, jag lär väl bli tillräckligt trött ändå!

Men imorgon bitti ska jag ringa till ett par i Ludvika som tar sig an övergivna igelkottsungar för att höra om dom har möjlighet att ta emot den istället. Det känns tryggare. Plus att jag hört/läst att privatpersoner inte får ha hand om dessa djur längre än två dygn. Så imorgon hoppas jag att nummret jag fått ska leda till att jag kan lämna den dit istället! Så håll alla tummar för lillkotten nu:-)

God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0