Gotland i bilder...


Gabriel & Pippi

Tidigt imorse anlände vi hemma här på uppfarten igen. Borta bra men hemma bäst som man brukar säga, och det är så sant varje gång! Vi har redan hunnit packa upp och tvättmaskinerna rullar för fullt. Men någon ompackning på direkten till Kolmården blir det nog inte. Jag tror vi vill andas ut lite hemma några dagar först. Och sen bokar vi in hotell med Kolmårdenbesök så fort det passar och vi känner för det.

Vi har ialla fall haft superhärliga dagar på Gotland. Den lilla ön har vi rundat både uppåt och neråt med bil i veckan och vi har bla stannat till vid en massa loppisar efter vägen:-) Tyvärr så blev det inga större fynd för mig då alla saker jag ville köpa desvärre INTE var till salu såklart! Typiskt mig. Fredde däremot gjorde ett riktigt fynd på en jättefin skinnportfölj till sin dator och alla tillbehör, för ynka 50 spänn! Nypris på dom ligger väl på en 1500 spänn. Och eftersom Freddes blev stulen när vi hade inbrott i bilen sist vi var iväg så var det ju bara att passa på:-). Sen har vi även besökt Gotlands enda vingård. Jättekul att se. Men dyyyyrt vin! 347 spänn för en flaska rött och 199 kr för vitt. Provsmakade det röda och inte smakar det nå bättre för den pengen inte. Nej, på vingården blev det ingen storshopping, bara lite salladsdressing och en lunch:-)

Måste också inflika att världen är bra liten ibland:-) Vi gjorde bla ett lunchstopp på norra Gotland en av dagarna. Och när jag skulle värma Gretas lunch i mikron så fick jag höra en röst som frågade om jag var från Avesta. Det visade sig att tjejen som frågade jobbar på det här lunchstället över sommaren och är en Avestatjej och hon kände igen mig och brukar läsa min blogg:-) Ha, ha, ha!! Jo världen är bra liten ibland....Nog om det.
Sen har vi förstås besökt Kneippbyns vattenland och sommarland, där vi naturligtvis fick träffa Pippi i villa Villerkulla:-). Det var riktigt häftig att få gå in i originalhuset och se alla gamla bilder och saker från inspelningstiden med Pippi. Vi fick också se en föreställning med Pippi på plats. Den var riktigt rolig och bra. Jag skrattade så tårarna rann! (Tur man har barnasinnet kvar) och Gabriel fick såklart en riktig Pippi-kram:-)

Visby centrum var superfint och hur mysigt som helst med sina gamla kullerstensgator, restauranger och små butiker här och där. Visst shoppade jag nån grej både till mig och barneni Visby, men eftersom vi på ditresan stannade till i Kista gallerian (igen) och unnade oss några nya plagg både jag, Fredde & barnen så fick det räcka. Men det är alltid kul med något nytt i garderoben när man ska iväg:-)

Från Visby till vårt smultronställe....Nej, det bidde inge hus den här gången heller! Vi var ialla fall med och la ett bud som vi tyckte det max var värt. Men pga alla större åtgärder som måste göras på huset så kände vi att det inte var värt pengarna när vårt bud blev överbudat. Hmm, det går väl fler tåg.....hoppas jag. Men som sagt vi sitter absolut inte i sjön här och vi har ett jättefint hus nu. Så vårt ställe kommer nån gång!

Kram på er kära läsare♥















Kommentarer
Postat av: Sandra

Hihi vi är verkligen tekniska, du och jag! =) Men himla smidigt var det ju. Jag ska få ärva Nickes iphone så det är bäst jag lär mig.=)



Det ser ut som att ni har haft det superhärligt! Ser fram emot att höra mer. Hoppas ni får det bra på Kolmården också.



Saknar er och hoppas vi ses snart!

KRAM

2010-08-01 @ 12:23:59
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Angelica

Det var så roligt att se lite Avesta-bor på Gotland:) Det uppskattas:) Ni verkar ha haft det mysigt iaf:) Kram

2010-08-02 @ 19:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0