Två gryn är påväg:-)

Vi väcktes av en liten varm Greta inatt som låg och snackade i sin säng. Tempen visade 38,8 grader. En kort stunds koversation senare och ett hejvilt jagande av en insläpad levande mus av katten, så somnade vi alla om igen:-) Jo, jag lyckades såklart rädda den lilla musen och den fick återvända till friheten igen! Både jag & musen var nog lika glada! Den var ju så söt med sina små öron & ögon:-). Vår katt var väl däremot inte lika glad över fritagandet....men, men vad gör man väl inte för en liten mus;-)

Hur som helst, morgonen kom och Greta var fortfarande varm av feber. Och jag tänkte att hon bara blivit sjuk. Fast lite konstigt tyckte jag nog att de va eftersom hon inte hade några andra symtom som snuva eller så.
Vi har ju väntat och väntat på små gryn tidigare men icke. Men så tog jag mig en ordentlig kik imorse. Och där finns dom nu! Två små gryn som man skymmtar i tandköttet är påväg upp! Men dom har en bra bit kvar innan dom är vid ytan....så vi får väl se hur det går dom närmsta dagarna. Hittills har det gått riktigt bra ändå, hon är sig ju inte lik såklart. Lite extra känslig, sämre aptit (ersättning & välling går bra) och har lätt till gråt! Och med all rätt. Det är säkert inte så skönt alls! Tur det finns alvedon när det behövs...

Imorgon bitti är det simskola igen=45 min. simmning för mamma:-). Sen på tisdag morgon hoppar jag och barnen på tåget ner till Värmland för att hälsa på barnens morfar. Det ska bli så mysigt! Och Gabriel är så förväntansfull att få åka tåg såklart till morfar:-) Fredde kommer efter på torsdagen när jobbet är avklarat. Sen ska vi mysa och fira midsommar tillsammans! Så då vet ni vad vi gör om jag är lite osynlig här dom närmsta dagarna;-)

Ta hand om er och ha en skön midsommar!
Kram från oss♥


I fredags märktes inga tänder av. Det kan vända snabbt:-)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Lillpluttan!!

Jag vill minnas att jag tyckte det skymta lite vitt där i tandköttet... :-)

Hoppas dom växer lika fort som Gabriels så att hon slipper ha ont!



Kram

2010-06-20 @ 22:08:07
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0