Djurgårdsmiddag, skavsår och en husvisning...

Oj, va sent det blev igår....eller rättare sagt tidigt imorse. Jag rullade upp med bilen här hemma vid 03.30
imorse:-). Och det kändes rätt rejält i ögonen den sista biten jag körde hem! Av med sminket fort som attan, sen stupade jag i säng och sov väl ialla fall fem timmar innan jag masade mig ur sängen igen. Äntligen hemma hos barnen igen:-). Inget går upp emot dom och deras leenden och skratt på morgonen! Tröttheten liksom blir som bortblåst...

Vi hade det fantastiskt trevligt igår. Maten var toppen och vädret underbart! Vi promenerade sista biten från Karlaplan till restaurang Villa Källhagen på Djurgården. Mina skor var dock inte dom bästa att promenera raskt i (högklackade pumps) och under vägen så ådrog jag mig ett svidande skönt skavsår på ena hälen, aj aj aj! Men med dubbla plåster så stod jag ut ialla fall. Jo, vill man vara fin får man lida pin!
Det var riktigt roligt att träffa lite släktingar från Norrland, trots att jag inte känner dom alls. Men det är rätt intressant att se hur vissa släktdrag liksom finns som en röd tråd. Den vi firade var min mammas moster på hennes 80-års dag, alltså min mormors syster. Roligt att se en så pigg och fräsch 80-åring som henne! Så hoppas jag att man själv får må den dag man bli 80, om man får leva så länge såklart:-)

Idag har vi varit på ännu en husvisning. Raka motsatsen till det förra huset vi kollade på, som var en sekelskiftsvilla. Det här huset är ett funkis hus. Så dom har ju inte så mycket gemensamt alls. Den enda gemensamma nämnaren är väl att båda ligger på landet i såna fall.....ja, ja. Vi får se vart skutan bär den här gången. Håller er naturligtvis uppdaterade om detta.

Nej, idag blir det nog en tidig kväller. Men här kommer ialla fall några bilder från igår....



Jag & min kära kusin Alexandra♥


Moster Marianne i grönt♥


Inget går upp emot ett leende på morgonen♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0