Nu kommer dom äntligen till nytta....

Gabriels alla baby/barnkläder som bara stått i sopsäckar år efter år och samlat damm. Dom ska få åka ner till Polen. Där både små och stora barn behöver dom bättre! Jag har tom skickat med lite mammakläder, då det finns ett behov av sådana med:-).
Och det värmer mig djupt in i själen att kunna få hjälpa till med något så obetydligt för oss, som begagnade kläder:-). Dom behövs verkligen där! Och jag är så glad att dom kommer till nytta.

Så just nu håller jag på att gå igenom kläderna och tvättar det som behövs. Det behövdes egentligen inte, då dom ialla fall gör det på plats. Men vissa plagg var bara tvugna att fräschas upp!

Den som sen åker med grejerna till Polen är en granne till min goda vän Adela. Han samlar in både kläder och leksaker. Sen hyr han tydligen en lastbil och fyller den och kör dit med allt. Så grejerna kommer verkligen fram dit dom ska. Alla vet väl annars hur det är med div. klädinsamlingar......bluff & båg!!!

Nej, nu ska jag fortsätta med tvättandet!



                 Sopsäckar fyllda med kläder & skor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0