Underbara solsken!

God morgon♥


Vilken underbar dag! Synd bara att vi måste spendera den i Falun på sjukhuset idag. Men det är för något gott!
Jag ska nämligen till ortopedmottagningen med Greta för att röntga hennes höfter. Vet inte om jag nämmt det tidigare men när hon föddes så hade hon små "knäppningar" i höfterna när hon rörde på sig. Läkarna kollade det givetvis direkt på BB redan då, och dom var inte oroliga. Det är lätt att det blir så när dom legat trångt länge i magen. Men för säkerhets skull så skall en röntgen göras idag. Och det är ju bara att tacka och ta emot när man får hjälp:-). Och angående knäppningarna så försvann dom redan efter ett par veckor när lillskruttan fick möjligheten att sträcka på sig lite:-)

För övrigt så känns det som om rutinerna kommer mer och mer här hemma. Greta somnar vid 20-tiden och sover heeeela natten till ca 7 på morgonen. Det har pågått ett bra tag nu, det tackar vi för! Men som sagt rutinerna kan snabbt ändras:-). Jag skulle nog tro att det är bla ersättningen man får tacka för det. Det blir en helt annan mättnad och nöjd liten bebis:-). Bara hon får sin flaska med jämna mellanrum och ett par tupplurar per dag så är hon en helt underbart nöjd bebis. Hon ligger i princip hela dagarna på sin lilla lekmatta på golvet och grejar. Jag ÄR riktigt bortskämmd med "snälla" barn. Här behöver det inte bubbas och bäras på bebis inte.
Det enda jag haft lite jobbigt med är det förbannade samvetet över att ha slutat att amma! Det ekar ju i huvudet att "det är det bästa för barnet" osv.....men är hon mer nöjd och belåten med flaskan så måste man ju acceptera fakta.
Glad bebis=glad mamma!

Nej, nu måste vi göra oss iordning för avfärd!
Hoppas ni får en underbar dag i solen:-)


    Nöjd liten Greta på lekmattan. Är hon inte lite lik mig nu;-)!?





Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är precis som du säger. Det viktigaste är att liten är nöjd.



Ikväll överväger vi starkt att testa ersättning. Det känns som om jag inte orkar en till vaken natt. Eira åt med 45 min mellanrum inatt. Jag känner mig som en zombie.



Och jag tycker nog minsann att hon varit lik dig hela tiden och särskilt mycket på det fotot! :)



Kram

2010-03-10 @ 10:05:59
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Jessica Bergander

Jätte söt hon är lilla prinsessan & visst är hon lik dig allt :)



Kram!

2010-03-10 @ 20:20:19
URL: http://jessicabergander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0