Lite gnäll....

Hej!

Hmm, vad har denna dag innehållit då?! Känns precis som ingenting. Den startade ialla fall med en prommis till dagis som bara gjorde mig förbannad. Ute har det ju som sagt snöat igår igen och graderna höll sig ju åt det varmare hållet. Men imorse efter en natt med omkring -7 grader och utan att nån tagit bort snön som kom, så kan ni ju tänka er hur underlaget på cykelbanorna blev! Allt annat än bra om man säger så! Har man sen en vagn med små framhjul och gjorda i hårdplast så gör ju det inte saken bättre!!!
Stackars lilla Greta, det måste ha kännts som att liggandes ha fått åka puckelpist vid 5 månaders ålder!! Grrrr!!
Det här gjorde mig på ruskigt dåligt humör, eftersom man tänker på hennes lilla huvud såklart! Till en början tänkte jag vända men det hade bara tagit längre tid att gå tillbaka och in och iväg med bilen istället. Och vi var redan lite sena. Så vi fortsatte gå. Kanske det skulle bli bättre längra fram? Men det blev det inte!
Jag trodde ju naturligtvis att dom hade skrapat vägarna tills idag.....men icke! Så vi tog oss till dagis och hem med snigelfart för att inte skaka sönder en liten Greta.

Skitdåligt att inte hålla vägarna rena från is och snö. Jag brukar inte klaga för jag tycker man ska vara glad över det jobb dom gör. Speciellt efter den här vintern! Men man ska ialla fall kunna gå utan problem på cykelbanorna med en vagn. Men dom snålar väl in det sista nu innan våren riktigt är här!

Så.......skönt! Nu har jag fått ur mig det:-)

Mötte sen upp Adela efter vägen och vi tog en kaffe hemma hos henne istället. Lite snack hanns oxå med:-).
Efter kaffevisiten begav vi oss hem igen för att fixa lunch. Klockan rusade sen iväg och plötsligt var hon två och det var dags att hämta Gabriel på dagis igen.
När vi sen kom hem igen så fastnade jag i telefonen alldeles för länge! Ni vet hur det kan vara ibland:-)
Men under telefonsamtalen hann jag faktiskt skura toaletten, badkaret och fixa middag. Tur man kan ha många saker i luften samtidigt!

Så.....ja, idag känns som en dag som jag inte hann med någonting alls egentligen. Den bara sprang förbi!
Men imorgon hinner jag nog mer:-). Då är det också BVC dags igen. Det blir spännande. Sist vi var där var Greta
4 månader. Nu är det 5-6 månaders besök med vaccination m.m.

Kram på er♥



      Ingen vår så långt ögat kan nå.....jag längtar såååå!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0