Torsdag & BVC besök

Halloj!

Nu är BVC besöket avklarat och ett stick i vardera låret gjort. Det gick bra, trots att det fälldes några tårar. Stackars mammas lilla bebis!! Men nu sover hon så gott här hemma i vagnen igen.
Hon har nu landat på en vikt på 6610 gr och en längd på 63,5 cm. Våran lilla tjej:-). Läkaren frågade om hon brukar vända på sig, och då blev jag lite full i skratt:-). Greta har nämligen bara vänt på sig fån mage till rygg en gång. Hon är inte ett dugg intresserad av att rulla runt och röra på sig överhuvudtaget. Och att ligga på mage är inte det minsta poppis! Det funkar kanske 5 min sen skäller hon på oss! Och vi kommer naturligtvis och vänder på henne:-D.
Läkaren tyckte väl att det var bra om hon fick träna lite mer på att ligga på magen för att stärka ryggen. Så vi tar det som lite hemläxa här hemma framöver:-). Det är ju så olika på barn hur dom är och vad dom vill. Gabriel han var mycket piggare på att vända sig än vad den här lilla damen är. Nej, här är det ryggläge på lekmattan som gäller! Det är väl enklast och bekvämast så, dom små liven är inte dumma:-)

En annan övning som Greta tycks gilla är att lyfta upp huvudet från golvet i rygglägge. Det är precis som om hon vill sätta sig upp. Hon gillar nämligen mycket mer att sitta och är riktigt stadig i lilla ryggen nu. Ska försöka fånga det på bild någon dag om det går, det ser riktigt roligt ut. Precis som små sit-ups:-)

Nej, dags att återgå till alla bestyr. På söndag åker vi till Idre och blir kvar några dagar hela familjen. Härligt!
Så jag ska checka av vad vi ska ha med oss upp. Det blir ju en hel del kan jag tänka mig:-)


Ha en fin dag allihopa


Kommentarer
Postat av: anna

sv; Ja, nu är dagen D kommen. S jäkla skumt tycker jag att ala känningar bara försvann.. :( Jag hade lixom "förväntat" mig att det skulle sätta igång med tanke på att det var inom ramen efter hinnsvepningen och allt. Men tydligen inte då! Det är bara fortsätta hålla tummarna och försöka sysselsätta sig så gott det går. Hoppas på inte alltför mycker övertid bara. Ska upp till falun igen på måndag om liten inte behagat titta ut tills dess. Då gör dem en till sån svepning. (ajajaj)

Jag har iiingen aning om vad det blir. men har ju vart "SÅ SÄKER" på att det ska vara en tjej, tills nu.. Nu vet jag inte alls.. hihi. Spännande! kraam

2010-03-25 @ 12:10:57
URL: http://littlemiracle.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi! Söta lilla sessan, jag sa ju att det skiljer ett par kilo:-D Jag kände det i mina armar:-). Hoppas hon klarar sig från feber och mer ont! Imorgon är det vår tur!



Ha en fin dag!

Kram



2010-03-25 @ 13:14:48
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0