Bebisstatus.....

* Vi var på BVC igår. Greta väger nu 7745 gr och är 66 cm.

* Och numer så har vi kommit så långt som att det serveras välling morgon + kväll, burkmat el. ersättning  till lunch, ersättning el. gröt till middag.

* Hon sover fortfarande ca 18.30-07.00 i sträck. Ja, jag skryter lite över min tacksamhet;-)

* Vi har fortfarande INTE köpt någon spjälsäng. Lär ta tag i det snart.

*Greta gillar fortfarande inte magläge. Ryggläge på mattan är bäst, eller sittandes i sin stol.

*Inga tänder syns till än. Storebror var 11 månader när hans tittade fram:-)

*Greta är stormförtjust i att pilla på små tvättrådslappar:-) Därför klickades en snuttefilt hem igår med sk taggies + en ny vit napp med en ängel på och tillhörande napphållare:-)

* Vi är inne på andra paketet av Willys egna blöjor och dom funkar klockrent! Och 69 kr för ett stort paket är väl överkommligt:-)

* Jag vann aldrig auktionen på dom rosa babyconversen på Tradera. Nej, de blir nog att beställa ett par från butik istället kanske. Vi får se.



De va lite om det.....Dagen då? Det blir inga utsvävningar alls idag. Bara lite fix här hemma inför kommande fredagsmys såklart:-). Vet inte riktigt vad det är med mig men jag vaknade imorse med spränghuvudvärk! Var tvungen att hasa mig upp för att ta en värktablett, vilket händer, ja typ en gång om året! Plus att jag kännt mig yr sen ett par dar och krasslig/ont i magen....Nåja! Huvudsaken att barnen är friska ialla fall, det är det viktigaste:-)

Hoppas ni får en bra dag!

Kram från oss


P.s  Såhär ser numera våra bebisar i trädgården ut, och dom är mååååånga:-)










 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0