Logopedbesök & simskoleavslutning

Idag har jag varit hos logopeden i Falun igen med Gabriel för en liten extrakoll på språkutvecklingen. Det var ju redan ett halvår sen sist, då vi även blev utcheckade därifrån men man vill gärna följa upp hur det går ändå! Och man kan väl sbsolut inte tacka nej när man får komma dit och göra övningar med språket som sen kommer i förskoleklass. Det är ju toppen! Gabriel skötte sig jättebra och satt alldeles stilla och lyssnade hela tiden på vad han skulle göra:-). Jag tror dom höll på i ca 30 min och tränade och efter det så blev han helt slut och orkade inte ens leka. Lillplutten! Ja, det tar verkligen på krafterna med såna där språkliga övningar kan jag säga!

Efter det tyckte jag verkligen han gjort sig förtjänt av en liten leksak och ett besök (igen) på Mc Donalds:-).
Så vi for sedan alla tre ner till babyproffsenbutiken i Falun där valet såklart blev ett paket med polisbilar:-). Greta fick såklart också en liten grej att leka med. Alla nöjda och glada!

Resterande tid av dagen har gått åt till att pyssla här hemma. Tvätta, dammsuga, plocka undan här hemma och bada liten Greta. Nu ligger dom båda och sussar så sött.
Någon man ser jag inget av idag, han blir tyvärr tvungen att sova kvar i sthlm inatt:-( Men han är redan hemma igen imorgon:-). Och med det så börjar det ju riktigt dra ihop sig till min stora dag på torsdag:-). Jag har precis bokat en SJ biljett tills dess. Jag och Greta tar tåget ner tänkte vi eftersom Fredde redan kommer befinna sig där då och möter upp oss. Sen bääääär det av:-). Jag längtar!

Imorgon är det redan avslutning på Gabriels simskola. Kan ni fatta var dom nio veckorna tog vägen?! Helt sjukt va tiden rusar....Det kommer ialla fall bli så spännande och roligt att se honom:-). Naturligtvis så kommer både jag & Fredde vara där, Greta såklart, mormor och kanske även farmor:-). Så han får riktig storpublik! Sen tänkte jag faktiskt ta mig iväg och boxas på kvällen igen. Har inte kunnar komma iväg på två veckor. Men, men dom gånger det funkar så får man vara glad för det:-)

Ha en fin kväll!

Kram från oss



                                                   Gabriels senaste val av leksak, Gretas val stod jag för;-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0