Diamonds are a girls best friend!

Hej igen!

Roligt att ni gillar bilderna från Egypten:-). För visst är det väl det som är mest intressant att se och inte bara en massa lång(tråkig) text som aldrig tar slut! Jag är ialla fall en sån som mest kollar in bilder och halvläser texter:-).
Minns ni att jag för en tid sedan skrev om att jag svarat på en insändare i tidningen Föräldrar & Barn?! Insändaren skrev om "genustokiga" människor och att det blir ramaskri från folk när hon klär sin flicka i rosa och sin pojke i blått. Svaret från Annika Jankell som står för sidan, fick mig att ta handen från munnen:-). Jag bara måste svara på detta, tänkte jag. För jag håller med insändaren, hela det här genusdravlet har gått till överdrift enligt mig! Men inte trodde jag mitt svar skulle komma med i tidningen inte. Förvånad och glad såg att att mitt svar kommit med i nya nummret!
Och visst har dom kortat det rejält och formulerat om svaret det en del, men i det stora hela är det väl ungefär vad jag ville få fram. Så det var roligt! Kika in artiklarna nedan:


                                Såhär började debatten (ovan)



                   Här har ni mitt svar! Vad tycker NI i denna fråga?!


Imorgon är det dags för 1-års fotografering i Hedemora hos Lillemor Kax. Oj, vi var ju nyss där på halvårsfotning:-O! Det ska bli roligt. Tänkte plocka fram ett och annat favoritplagg att ha på bilderna. Och kanske något från när jag var liten också. Det kan ju vara roligt att ha på bild! Naturligtvis ska jag ta med ett av Gretas första halssmycken också. Det består av ett superfint silverhalsband med en liten trollslända på som har en diamant i ena vingkanten! Och denna fina gåva fick Greta av min kära bror David och hans fina sambo Lena i 1 års present. Den är så fin! Tack kära ni än en gång! Diamonds are a girls best friend, visst är det väl så;-).




Hoppas ni haft en fin dag!
Kram från oss♥


Kommentarer
Postat av: martina

oj oj oj vad du har rätt, håller med till 100%:) Pojkar ska få vara pojkar och flickor få vara flickor, är dte inte just det vi gillar hos det motsatta könet:P Dom som sätter på sina pojkar rosa tjejkläder och tvärtom bara för att vara tvärtemot förstår jag mig inte på, det enda de skapar enligt mig är mobbning i framtiden! Den dagen isabelle kommer och själv säger att hon vill ha ett blått rum eller killkläder kommer hon självklart få det, tills dess kör jag stenhårt på rosa:D jätte fina semester bilder,underbart ni haft det:)

2010-11-01 @ 18:47:29
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja du vet ju vad jag tycker i frågan. Och svaret var bra med undantag för att du var alldeles för snäll :D. Den där Jankell-tönten skulle behöva ett par ordentliga kängor!!



Men sen är ju kanske du lite finare i kanten än en annan fniss!



You go! Puss

2010-11-01 @ 20:39:56
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller med utan att tveka!!

2010-11-02 @ 11:13:20
Postat av: Sandra

Lovely Frida!!! =)

2010-11-02 @ 22:48:14
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0