Mums! Ni bara måste testa detta....


Inte så bra bild tyvärr. Men hörrni, det var gudomligt gott!




Herre min gud vilken god mat vi ätit ikväll!!
Ni bara måste testa detta nån gång; Mozarella-fylld kycklingfilè, inlindad i parmaskinka, serverat tillsammans med färska rotfrukter i ugn och en sallad bestående av ruccola, tomater, rödlök, mozarella och balsamico sås.
Wow, säger jag bara! Ett riktigt halleluja moment:-D.

Ni gör ialla fall såhär:

Sätt ugnen på 225 grader.
Snitta kycklingfilèerna på längden och fyll snitten med skivad mozarella.
Linda parmaskinkan runt kycklingfileèrna, salta & peppra lite.

Skala några potatisar, morötter, palsternackor och rödbetor.
Skiva dom i ungefär lika stora bitar och lägg dom på en plåt.
Häll på ciron olivolja, flingsalt, peppar och färsk timjan.

Kör in rotfrukterna iugnen i ca 45 min på 225 grader och kycklingen ca 25 min i samma grader.
Servera med rödvinssås och färsk sparris (sparrisen steker ni i olja i en stekpanna och kryddar med salt & peppar) 

Skiva tomat, rödlök och mozarella och lägg på ett fat.
Ringla över olivolja. Salta & peppra. Garnera med lite ruccola överst.
På toppen ringlar ni över balsamico (på flaska).

Färdigt att servera! Mums  kan jag lova:-D


Kram från oss & ha en fortsatt skön fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0