Egypten i bilder!

Hej på er:-)

Bättre sent än aldrig! Här kommer ialla fall en MASSA bilder som lovat;-). Och jag tror faktiskt att jag låter bilderna tala det mesta. Men vi har ialla fall haft det toppen! Underbara lata dagar i solen, god mat, god dryck och trevligt sällskap! Fredde hann även ta Padi open water utbildning. Så nu är jag numera gift med en dykare också:-D.
Sen hanns det även med en shoppingtur in till Hurghada stad. Och vilken shopping sen. Affärerna låg vägg i vägg och de tog aldrig slut känndes det som. Å så var det billigt, billigt, billigt! Det blev ett och annat inköpt. Men tyvärr rann timmarna iväg fort och kvällen kom helt plötsligt och med det dax att fara till hotellet igen. Rolig shopping var det ialla fall och det gillas starkt(av mig ialla fall):-). 

En snorklingstur en hel dag till havs fick vi också uppleva, där vi hade turen att få se vilda delfiner! Det var en riktigt häftig känsla. Vilka djur! Fantastiskt att få uppleva, och jag hann faktiskt fånga dom på bild!
Och vilket vatten sen, jag säger bara, Thailand släng dig i väggen! Här kan man snacka sikt under
ytan:-). Och vilken värld det var därnere sen, massor och jag menar verkligen massor med fiskar i alla dess former och färger och korallrev som fick en att häpna! Vackert är bara förnamnet. Det måste upplevas!

För övrigt har allt gått jättebra. Inga problem med något och vi har njutit till tusen tillsammans allihopa! Vädret har varit oslagbart, inte ett moln på 14 dagar och en temp. på ca 35 grader:-). Kan inte bli så mycket bättre. Så visst var det en aning kallt att komma hem igen. Men ack så skönt! Nu väntas några dagar härhemma med lite trädgårdsfix som jag ligger efter med. Och nästa vecka planeras firande för vår lilla 1-åring förstås:-).

Nej, här kommer bilderna istället:-). Hoppas ni haft en fin dag.
Kram från oss!


Redo för avfärd!



En förväntansfull Gabriel:-)



Äntligen framme i värmen!



Bleka och fina första dagen:-D



En kall vid poolen:-D



Sötfia!



Insmorda med något vitt kladd för att få en bättre bränna efter
vår härliga en timmes massage på beachen:-)



Sötisar!



Vår tonåring:-D



Jag, mamma & Gabriel myser efter middag på hotellet!



Farmor & Greta myser!



Tummen upp för semester:-)



Sen blir man ju trött också:-D



Finast!



Shoppingredo!







Del av poolområdet



Jag & mina blommor;-)







Mr Hunk!



Finaste fina!



Fredde får sina sandaler renoverade på gatan i Hurghada!



Påväg på snorkling en heldag till havs



En heldag på båt med två barn=inga problem:-D



Förväntasfull på vad havet ska erbjuda:-)



Vilda delfiner fick vi äran att se! Vilka vackra djur, tur jag hann fota:-)



Redo för ett dopp i det blå



Åsne-ridning fick Gabriel uppleva vid snorklingsdagens slut:-)



En tand (den första!) tappades vid en av middagarna! Men den påfanns aldrig,
antagligen slank den ner med maten och tog den andra vägen ut:-D



Myyyys!



Del av hotellbaren


Hotellbaren




Redo för hemfärd



Hej då skalman!



Kommentarer
Postat av: Cacan

Finaste... Vilka mysiga bilder! Man längtar sig bort... En date snart?? Saknar ditt sällskap.. Kramar Carin

2010-11-01 @ 09:12:43
Postat av: Josefin

ååhh vilka fina bilder,ni är så fina så fina!! Hoppas ni haft en jätte mysig semester och att vi ses något snart!

Kramar

2010-11-01 @ 13:55:21
URL: http://josefinemillberg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Härliga härliga härliga bilder!!! Ni är så fina allihop!!



KRAM

2010-11-02 @ 19:31:36
URL: http://www.lillaangelyne.blogspot.com
Postat av: Jessica

Heeeeey! Du utlovade ju en bild på dig i din nya baddräkt?!!!?



Så fint och mysigt det ser ut!



Pöss!

2010-11-05 @ 20:08:37
URL: http://agni.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack alla för fina kommentarer!Det glädjer mig så:-)



Jessica: Tyvärr så har jag ingen bild med den svarta baddräkten på. Måste ha varit det sämsta köpet till resan eftersom den aldrig kom på:-O!

Men kanske jag får offra mig nån dag härhemma medans brännan är kvar:-D!



Kram till er alla!

2010-11-05 @ 20:49:13
URL: http://fridauttereriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0