Övning ger färdighet

Hallå!

Skulle bjussa er på ett videoklipp från dagen i badhuset med Gabriel, men tyvärr så vill inte mobilen föra över klippet till datorn?! Så en bild får duga.Det ligger ialla fall till som så att vår stora kille nu kan simma! Jag är såååå stolt! Sist vi var där (förra veckan) och tränade så ville han inte ens vara i stora bassängen för det var för kallt:-D. Istället så tränade han med klassen under i varmbassängen. Det får ta den tid det tar, tänkte vi. Ingen panik, det kommer, det kommer. Och idag gjorde de det det med bravur! Han simmade hela längder från det grunda och ut på det djupa förutom några pauser vid kanten. Sen frågade läraren vilka som ville hoppa i från kanten på det djupa. Nej, det vill nog inte min Gabriel tänkte jag. Men ack så fel jag hade! Han hoppade gladeligen i från den lilla platån på kanten och ner i det djuuuupa vattnet. Som en fisk:-D. Ska även tillägga att Gabriel faktiskt är yngst i sin grupp, så jag var mäkta stolt idag! Övning ger färdighet heter det väl, tredje(kursen)gången gillt osv....

Kunde inte bli bättre tajming än såhär. Nästa vecka så är det avslutning för dom och lördagen därpå så åker vi med en simkunniga Gabriel till Egypten! Heja Gabriel, du är så duktig!

Nej, nu blir det sängen. Den här dagen har varit intensiv!

Godnatt på er



 Heja Gabriel! Mamma är så stolt:-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0