Val & änglavakt!


 Påväg till vallokalen


Som ni förstår av bildtexten så ser ni att jag idag har gjort mitt val:-). Det känns bra att ha lagt sin röst på det man tror på och det som känns rätt för mig. Sen måste jag väl erkänna att jag skulle behöva vara enormt mycket, mycket mer insatt i politiken. Skäms på mig! Men tyvärr så känns det (fortfarande) som ett ruskigt tråkigt och invecklat ämne. Och kanske är det så att jag har kvar den snevridna bilden av politik sen skoltiden. Det var ju verkligen då jag avskydde ämnet, politik=astråkigt! Jag har faktiskt aldrig sen dess gett det en ärlig chans, vilket är synd. För visst är det väl så att ju mer man kan och vet om ämnet, desto intressantare blir det:-).
Men än är det inte försent!
 
För med åren har jag blivit mognare (läs äldre) så jag kan idag medge att politik ÄR viktigt och bra att kunna.
Det är faktiskt med min röst JAG kan göra skillnad....
Så jag har nog lite halvt som halvt lovat mig själv att läsa på ännu mer till nästa val!
Bra där, jag har fyra år på mig:-D

Tänkte se valvakan nu och invänta Fredde som kommer hem från en jobbdag i Stockholm som slutade (lyckligt) i en smärre el-olycka:-S. Han har i eftermiddags fått en rejäl stöt när han jobbade i ett elskåp och ska tydligen ha "fastnat" av strömmen några sekunder i skåpet innan han kunde kasta sig loss bakåt! Han har fått mindre stötar förut, men ingen så kraftig som denna och eftersom det svartnade för ögonen på honom den här gången så kände han att han borde uppsöka sjukhus. Han ringde mig därifrån och meddelade mig om vad som hänt. Och efter några timmars EKG mätning så bedömde dom att allt såg bra ut! Och nu är han som sagt påväg hem igen:-).

Man ska verkligen vara ödmjuk loch tacksam för livet, den största gåva vi fått! För olyckan kan vara framme fortare än man anar och allt raseras på en sekund!
Idag hade min älskade man verkligen änglavakt, och för det är jag evigt tacksam Honom där ovan!

Kram på er kära läsare♥


Kommentarer
Postat av: KUSIN

Ja...jag håller med.

Vad hade vi varit utan han där uppe <3

Skönt att allt gick bra!!

Kramar till er

2010-09-19 @ 23:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0