Släpp taget förbaskade förkylning!

Hej på er!

Våran förkylning (min & Gretas) verkar inte vilja släppa taget om oss alls! Och jag som tyckte att det var på bättringsvägen. Men mitt halsont, hosta och rossel är kvar, så ingen träning idag heller:-S. Vad gäller Greta så "ser" förkylningen bättre ut, tack för det! Men igår kväll så kom ett riktigt bakslag på henne igen. Efter middagen hos farmor så hade hon 39,7 graders feber! I med en alvedon förstås och sen försökte jag förgäves få henne att dricka sin välling, men icke. Hon var inte ett dugg intresserad. Hon somnade sen ganska omgående och har sovit hela natten. Det var ju bra. Imorse så var det en mycket hungrig tjej som vaknade igen, en flaska välling försvann i ett ögonblick:-).
Så idag igen tar vi dagen som den kommer. Det enda som ska klaras av är att jag ska få min sista Twinrix spruta inför Egypten och drick-vaccinet ska tas med hem för att påbörjas idag. Sen är vi redo för avfärd:-). Så nu får ni hålla tummarna för oss att alla förkylningar och febrigheter blir som bortblåsta också förstås! Det ska verkligen bli så härligt att komma iväg till värme & sol. Finns inget bättre tror jag:-D

Men innan avresa ska vi fira vår finaste lilla tjej också som den 14:e oktober blir hela ett år! Tänk va tiden har gått fort, jag kan inte fatta det. Ett år, redan:-O?! Vår finaste lilla tjej♥.
Jag har inte planerat något speciellt till kalaset, förutom att vi firar härhemma med släkten. Sen blir det nog nån rosa liten söt prinsesstårta skulle jag tro:-). Och presenter förstås, men inga mängder. Hellre få och rejäla än en massa smått. Och jag tror att de flesta paket från vår sida sett kommer inhandlas från Fannys Lantliv här i stan. En underbar butik med härliga barnprylar i den gamla stilen, där det mesta går i trä, tyg och plåt. Har ni aldrig varit dit så kan jag rekommendera er att ta en sväng om ni har möjlighet. HÄR hittar ni till hennes hemsida.

Nej, dags att göra sig sprutklar:-D
Kram från oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0