Fruktsocker är grejen!



Mormor har verkligen märkt förpackningen så ingen tar fel:-D


Hörrni, jag fick en jättebra grej av min mamma häromdagen! Så nu måste jag ju tipsa er också om det.
Nämligen fruktsocker:-D. Ni vet väl hur det kan vara när man ska mixa egen frukt så har det en tendens att alltid bli väldigt surt, speciellt om man har köpt fryst sådan. Då tycker jag verkligen att ni ska kika efter detta lilla paket nästa gång i affären. Vilken bra grej. Och texten på förpackningen talar om att det innehåller endast naturligt fruktsocker som kommer från just frukt, bär & grönsaker. Då borde det ju vara bättre än vanligt socker ialla fall.
Idag tex, slängde jag in några frysta jordgubbar sen i sommras i micron som dessert till Greta och så på med lite fruktsocker och så mixade jag det med handmixern. Gissa om det blev smarrigt! Jag tror aldrig Greta varit så tyst vid matbordet någongång:-). Naturligtvis ska man inte överdriva användandet och smaka på råvarorna först innan man sockrar. Men det kan ju vara ett bra alternativ när nöden kräver:-).

Våra förkylningar känns bättre idag, skönt! Nu inväntar jag bara på att min vanliga supermamma-energi ska komma tillbaka också:-D. Sen så, Egypten here we coooomeeee!

Hoppas ni mår bra och slipper förkylningar!
Kram från oss♥


 Våran coola kille har sluppit både förkylningar & feber:-)


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken cooling han är lilla Gabriel.. Hälsa så mycket :)

2010-09-23 @ 07:51:29
Postat av: Martina

Tack för tipset:) brukar blanda frusen frukt med turkisk yougurt med det blir surt ibland, ska köpa hem såndär:) att blanda med vanilj bollnäsfil älskar Isabelle:)

2010-09-23 @ 14:09:05
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0